وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمدید تحریم ها باعث بی اعتباری آمریکا در سطح بین الملل خواهد شد، تصریح کرد: این تحریم ها هیچ تاثیری برکشورهای ثالث برجای نمی گذارد.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد ظریف صبح شنبه در بدو ورود به دهلی نو در جمع خبرنگاران افزود: همان طوری که در گذشته مقامات آمریکایی موظف بودند، اجرای تحریم ها را متوقف کنند، در حال حاضر نیز همین وظیفه را دارند.
وی تصریح کرد: در صورتی که تمدید تحریم ها به امضای رئیس جمهوری آمریکا برسد، به رغم اینکه اثر اجرایی ندارد ولی از نظر جامعه بین المللی بی اعتباری دولت آمریکا را نشان می دهد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: چون این تحریم ها اثری برکارآفرینان نمی گذارد در این سفر وارد این گفت وگوها نمی شویم.
وی، مهمترین هدف از سفربه هند را شرکت در اجلاس قلب آسیا ذکر کرد و افزود: در این نشست علاوه بر سخنرانی در این اجلاس با مقامات شرکت کننده از جمله رئیس جمهوری افغانستان دیدار می شود.
ظریف شرکت در نشست اقتصادی با حضور کارآفرینان، تجار، بازرگانان، مسوولان بانکی، اتاق بازرگانی و فناوری ایران و هند را از جمله برنامه های امروز خود در دهلی نو ذکر کرد و افزود: در این نشست درخصوص گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی بحث وتبادل نظر می شود.
وی، سخنرانی در بنیاد تحقیقاتی آبزور را از دیگر برنامه های امروز خود در دهلی نوعنوان کرد و افزود:بعد ازظهر به وقت محلی برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا راهی امریتسار پنجاب می شود.
'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (شنبه ) برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا، گفت و گو با مقامات عالیرتبه و شرکت در نشست اقتصادی و سیاسی وارد دهلی نو پایتخت هند شد.
وزیر خارجه را دراین سفر روسای 38شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی، 15 شرکت دانش بنیان وابسته به ستادهمکاری های علمی وفناوری وهشت بانک تجاری به همراه دیگر مقامات صنعتی، بازرگانی و علمی به منظور ملاقات های تجاری وشرکت در همایش های مشترک اقتصادی میان ایران، هند، چین و ژاپن همراهی می کنند.
شرکت در نشست تجاری مشترک کنفدراسیون صنایع هند، سخنرانی در بنیاد مطالعاتی آبزرور، دیدار با مقامات عالیرتبه هند و گفت وگو در خصوص مسائل دوجانبه و چند جانبه و سخنرانی در کنفرانس قلب آسیا از جمله برنامه های وزیر امور خارجه در سفر به هند عنوان شده است.
کنفرانس دو روزه قلب آسیا از روزشنبه با هدف گسترش همکاری ها برای کمک به حل مسائل و بهبود اوضاع امنیتی افغانستان با حضور نمایندگان بیش از 30 کشور عضو و حمایت کننده این کنفرانس و بیش از 10 نهاد بین المللی و منطقه ای آغاز به کار می کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در ادامه به دعوت وزرای خارجه چین و ژاپن عازم این کشورها می شود.
ملاقات با همتایان چینی و ژاپنی و برخی از مقامات بلند پایه این کشورها و نیز برگزاری همایش تجاری مشترک از برنامه های وزیر خارجه در سفربه چین و ژاپن است.
ظریف در ملاقات با مقامات مختلف سیاسی واقتصادی این کشورها، همکاری های دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و در خصوص موضوعات منطقه ای وبین المللی مورد علاقه، رایزنی وتبادل نظر می کند.
سفر ظریف به هند سومین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به این کشور در دوره ریاست جمهوری 'حسن روحانی ' است.
نخستین سفر ظریف به هند نهم ودهم اسفند سال 1392 انجام شد. وی درآن سفر با 'سلمان خورشید' وزیر امور خارجه هند و 'مانموهان سینگ' نخست وزیر وقت هند و'حامد انصاری' معاون رئیس جمهوری دیدار و گفت وگو کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان مرداد سال گذشته در دومین دور سفر منطقه ای خود بعد از توافق هسته ای وارد دهلی نوشد و با نارندرا مودی نخست وزیر، حامد انصاری معاون رئیس جمهوری 'سوشما سواراج ' وزیر امور خارجه 'نیتین گادکاری وزیر کشتیرانی ، بزرگراهها و حمل ونقل و'اجیت دووال' مشاورامنیت ملی هند دیدار و گفت وگو کرد.