وزیر نفت گفت: مجلس از ما خواست حقوق کارکنان صنعت نفت بهبود یابد و فاصله‌ها کمتر شود.

به گزارش مرور نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه مشترک کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت با بیان اینکه ما ۴ ساعت با اعضای کمیسیون جلسه داشتیم که از نظر من بسیار با ارزش بود، گفت: نظراتی که امروز ارائه شد بسیار مفید و حرفه‌ای بود و پایه‌ای برای همکاری‌های بیشتر در حوزه انرژی گذاشته شد؛ همچنین این نظرات برای کشور در بخش انرژی بسیار موثر است.

وزیر نفت بیان کرد: قرار شد مباحث طبق نظر کمیسیون در کنار یکدیگر قرار بگیرد و آن را دنبال کنیم، حتی بعضی از نظرات گفته شده در این جلسه نیاز به قانون ندارد و حمایت سیاسی و همدلی بسیاری از کار‌ها را می‌توند پیش ببرد.

او خاطرنشان کرد: امروز مقرر شد که در حوزه پتروپالایشگا‌ها حمایت سیاسی انجام شود؛ همچنین یکی از مهم ‌ترین موضوعات مطرح شده امروز بهینه سازی مصرف انرژی بود که باید ۴ سند را تقدیم کمیسیون انرژی کنیم و دوستان برای پخته کردن آن به ما کمک کنند.

وزیر نفت یادآور شد: یکی از این سندها مربوط به مصرف سوخت حمل و نقل است که کاملا بهینه بخشی است، در این سند بهینه سازی خودروها، اصلاح ساختار حمل و نقل درون شهری و برون شهری و نوع خودررو‌های ساخته شده گنجانده شده است. سند‌های دیگر سند عرضه و تقاضا گاز، تولید نفت و تولید پتروشیمی است. شاید این کار‌ها در یک سال آینده انجام نشود، اما ما تجربه خودمان را با تجربه نمایندگان درکنار یکدیگر قرار می‌دهیم، زیرا تمام این فعالیت‌ها ریل گذاری برای آینده هستند.

وزیر نفت بیان کرد: برای اولین بار مجلس درباره حقوق کارکنان نفت از ما طلبکار شد و ما هم از این اقدام اسقبال کردیم؛ تا به امروز صنعت نفت تحت فشارهای بسیار زیادی قرار داشت چرا که بسیاری از افراد معتقد بودند حقوق زیادی به کارکنان صنعت نفت پرداخت می‌شود، اما امروز برای اولین بار گفتند باید بیشتر به پرسنل خود برسید.

زنگنه  درباره کمک دولت به مناطق نفت خیز گفت: ما درباره این موضوع  نظرات خود را گفتیم و معتقدیم که منابع شرکت‌ها فقط کفایت نمی‌کند و باید به صنایع پایین دستی کمک شود. در ادامه جلسه امروز درباره کمک به تامین منابع برای نفت هم صحبت کردیم، زیرا در صورت توسعه آن بسیاری از بخش‌های صنعتی فعال می‌شوند.

زنگنه گفت: یکی از بحث‌های مهم امروز این بود که ما برای صدور خدمات دانشگاه نفت همکاری‌های لازم را داشته باشیم؛ بند فضای خوب و صمیمانه‌ای امروز در جلسه دیدم که باعث دلگرمی‌ خواهد شد.