یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات کشور بدون هماهنگی سران سه قوا امکان پذیر نیست، گفت:‌ همه ظرفیت‌های سه قوه به جای تقابل و رودررویی باید برای حل مشکلات کشور بسیج شوند.

به گزارش مرور نیوز، جواد آرین منش با بیان اینکه اصل تفکیک قوا به عنوان اصل مهم و اساسی در نظام جمهوری اسلامی پذیرفته شده است، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی استقلال قوای سه گانه از یکدیگر بسیار حائز اهمیت است و به طور کل قوا زیر نظر رهبری و ولایت فقیه انجام وظیفه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از جمله فواید اصل تفکیک قوا، تقسیم کارها و وظایف، تسهیل در انجام امور و جلوگیری از تمرکز قدرت در دست یک فرد یا یک قوه است، تصریح کرد: طبیعی است در مواردی که وظایف یک قوه به صورت شفافل مشخص نشده باشد و یا در موضوعات مشترک بین قوه ‌ای اختلاف نظر پدید آید مطابق اصل 110 قانون اساسی وظیفه حل اختلاف قوا به عهده رهبر معظم انقلاب است.

این فعال سیاسی اضافه کرد:‌ به منظور  رسیدگی به اختلافات قوا از سوی مقام معظم رهبری هیات حل اختلاف قوا تشکیل شده است که به بررسی موضوعات اختلافی قوا می پردازد در موضوعاتی مثل لایحه جامع وکالت قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و... ورود پیدا کرده اند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه مسوولان کشور باید دقت داشته باشند که کشیده شدن اختلافات سران قوا به رسانه ها باعث ایجاد تنش و گروه بندی در جامعه می‌شود.

آرین منش با اشاره به توافق سران سه قوه برای برگزاری جلسات مشترک در راستای توصیه های مقام معظم رهبری به منظور هماهنگی قوا افزود:‌ جلسات مشترک قوا که با اهداف کاربردی و عملیاتی برای طرح اختلافات در جلسات خصوصی و همچنین جلوگیری از مطرح شدن  ابعاد اختلافات به جامعه شکل گرفته بود، متاسفانه ماهیت کاربردی خود را از دست داده و صرفا به جلسات تصنعی و دیپلماتیک تبدیل شده است.