دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: بزرگی بی حد دولت مانع چابکی و تصمیم‌ گیری به‌موقع شده است و تبعات زیادی را به بار می‌آورد و برای برون رفت از این مشکلات باید مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، علی کامیار دادستان دیوان محاسبات امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور که صبح امروز برگزار شد، گفت: مجلس قوی و انقلابی دیوان محاسبات قوی و انقلابی را می‌طلبد و نباید اجازه دهیم رانت خواران و سودجویان به اموال بیت ‌المال دست‌درازی کنند و اجازه ندهیم که این افراد از هر راهی به سرمایه‌های سیاه خود بیفزایند.

* هدف دشمن برهم زدن نظام اقتصادی کشور است

وی با بیان اینکه هدف دشمن برهم زدن نظام اقتصادی کشور است، افزود: اگر صبر و هوشیاری مردم و تدبیر مقام معظم رهبری نبود دشمن به هدف خود رسیده بود.

دادستان دیوان محاسبات تأکید کرد: مشکل اصلی اقتصاد دولتی بودن و وابستگی آن به دولت است و البته اگر دولت و دستگاه‌های اجرایی درست عمل کنند قدر زیادی از روند اقتصادی در مسیر درست و صحیح قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مجلس باید یک اطمینان بخشی در نظام اقتصادی را به مردم نشان دهد تا دیگر شاهد بی ثباتی اقتصادی و گرانی‌های افسارگسیخته نباشیم و در این راستا لازم است که مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد و دولت هم باید مطابق با قوانین عمل کند.

بزرگی بی حد دولت مانع چابکی و تصمیم‌ گیری به ‌موقع شده است

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: بزرگی بی حد دولت مانع چابکی و تصمیم‌گیری به‌موقع شده است و تبعات زیادی را به بار می‌آورد و برای برون رفت از این مشکلات باید مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد.

کامیار گفت: استقلال و تقویت دیوان محاسبات کشور اهمیت زیادی دارد و همچنین استقلال مالی دیوان محاسبات باید عملیاتی شود و نباید دیوان محاسبات در تأمین بودجه دچار مشکل باشد.