نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: ما پاسخی برای نگرانی‌ها باید داشته باشیم. اصرار بر برگزاری کنکور در تاریخ معین شده، معقول نیست.

به گزارش مرور نیوز، زهره الهیان، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، طی تذکری در صحن علنی گفت: شرایط نابه سامان بیماری کرونا باعث نگرانی جدی داوطلبان کنکور و خانواده‌های آنها درباره  برگزاری این آزمون شده است. 

او ادامه داد: حدود دو هفته دیگر کنکور سراسری برگزار می‌شود، در شرایطی که وزارت علوم، آمادگی لازم برای اجرای دقیق پروتکل‌ها  را ندارد. 

الهیان گفت: رعایت نشدن پروتکل‌ هاجان داوطلبان و خانواده‌هایشان را به خطر می‌اندازد و آلوده شدن داوطلبان در جلسه چندین ساعته در فضای در بسته باعث انتقال آلودگی به جامعه خواهد شد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: با توجه شرایط کشور که در تعداد زیادی از استان‌ها وضعیت قرمز داریم و تعداد بستری‌ها در برخی استان‌ها به ۵ برابر رسیده است، به علاوه کادر درمان خسته و فرسوده شده‌اند، شرکت  یک میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب در کنکور با فضای بسته و با احتمال سفر داوطلبان روستایی، ازدحام آنها و خانواده‌هایشان موجب آلودگیشان می‌شوند.

او اظهار کرد: ما پاسخی برای نگرانی‌ها باید داشته باشیم. اصرار بر برگزاری کنکور در تاریخ معین شده، معقول نیست. 

الهیان بیان کرد: طرحی دو فوریتی را به هیئت رئیسه دادیم که خواهش می‌کنم اعلام وصول کنند، کنکور آفتی برای خانواده‌ها و کل کشور شده است. در این طرح فرصت دادیم که وزارت علوم مهلت داده شده، تدبیری بیندیشد که ۸۰ درصد صندلی‌ها را بتواند بدون کنکور تعیین کند.