شورای نگهبان در بیانیه ای روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش مرور نیوز، شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان عرصه خبر و رسانه، روز خبرنگار را تبریک گفت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

هفدهم مرداد ماه یادآور مجاهدت‌های خبرنگاران حق‌طلبی است که بیرق بزرگ آگاهی‌بخشی را بر دوش کشیده و بی‌ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه قرار دادند؛ خبرنگارانی که به راستی تجسم امانت، صداقت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.

در دنیای امروز، خبر، محصول آگاهی و خردورزی و جزء لاینفک رسانه‌هاست که حامل پیام‌ها و اندیشه‌های روشن و حقایق به وقوع پیوسته در سطح ملی و بین‌المللی است و خبرنگار عامل این روشنگری، بیداری جامعه و خردورزی است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان قسم‌خورده و در رأس آن نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین‌الملل، زمانی که به یقین رسیدند از طریق جنگ سخت طرفی نخواهند بست، به تحریم و جنگ نرم روی آورده و با سیاه‌نمایی، شانتاژ خبری، عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای کمر به تخریب ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی بستند که در این میان و در خط مقدم جنگ رسانه‌ای، اصحاب رسانه و جراید، با مجاهدت خبری و بصیرت‌مداریِ به‌موقع از طریق آگاه‌سازی افکار عمومی، رسالتی بس سنگین را ایفاء کرده و همچنان این رسالت خطیر را در جهت مقابله‌ی همه‌جانبه با شانتاژهای خبری دشمن و ناتوی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بر عهده دارد.

شورای نگهبان ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب خبر، یاد و خاطره شهید محمود صارمی، شهدا و نیز درگذشتگان این عرصه به ویژه خانم زهرا عبدالمحمدی خبرنگار فقید خبرگزاری فارس و مرحوم روح‌الله رجایی سردبیر روزنامه جام جم را گرامی داشته و از همّت والا، زحمات و خدمات خبرنگاران و تمام عوامل و اصحاب رسانه در حوزه خبری شورای نگهبان تقدیر کرده و امیدوار است مسئولین و مصادر مربوطه با توجه به اهمیت جایگاه رسانه، گره‌گشای مشکلات اصحاب خبر بوده و در فروکاستن کاستی‌هایِ این عرصه تلاش نمایند. ان‌شاءالله