رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: حادثه غیرمترقبه و باورنکردنی بیروت که بیش از ۱۵۰ شهید و ۵۰۰۰ نفر مجروح داشت، دل همه ما را مجروح کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، عصر روز دوشنبه ۲۰ مردادماه با حضور در سفارت لبنان در تهران، ضمن ابراز همدلی و همدردی با دولت و ملت عزیز لبنان، یادداشتی در دفتر یادبود شهداء و حادثه دیدگان حادثه اخیر شهر بیروت، مرقوم کرد.

معاون رئیس جمهور پس از گفت‌وگویی صمیمی با حسن محمد عباس، سفیر لبنان در تهران و عرض تسلیت به ملت و دولت بزرگ لبنان از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرد و گفت: این حادثه غیرمترقبه و باورنکردنی که بیش از ۱۵۰ شهید و ۵۰۰۰ نفر مجروح داشت، دل همه ما را مجروح کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه احترام ویژه‌ای برای ملت و دولت لبنان قائل است، تصریح کرد: ملت لبنان ملتی علم دوست، با فرهنگ، مقاوم و دارای تاریخی دیرینه است. مثل برخی کشور‌ها که در ۵۰-۴۰ سال اخیر بوجود آمده اند نیست و از زمان فینیقی‌ها در ۶-۵ هزار سال قبل به عنوان یک ملت بزرگ حضورش در جامعه جهانی مشهود بوده است. امروز هم این حضور مشهود است.

وی افزود: آثار علمی، فرهنگی و اقتصادی لبنان در کشور‌های عربی، خیلی فراتر از وسعت کوچک آن است.

صالحی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران همانگونه که رئیس جمهور محترم در هیات دولت اعلام کردند، آمادگی دارد هرگونه کمکی که مورد درخواست دولت لبنان باشد را فراهم نماید. سازمان انرژی اتمی ایران نیز در حوزه کاری خود در زمینه رادیودارو‌ها و دیگر محصولات و خدمات هسته‌ای مورد نیاز آمادگی مساعدت و همکاری را دارد.

وی گفت: در حال تولید تعدادی تجهیزات پزشکی مثل ونتیلاتور که در پزشکی برای درمان کرونا و تنفس مصنوعی کاربرد دارد، هستیم که در نظر داریم تعدادی از این تجهیزات را به ملت لبنان اهداء کنیم.

صالحی در پایان با اشاره به جمله معروف «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» گفت: به عنوان انسانی که بخشی از عمرم و تحصیلاتم را در لبنان گذرانده ام، وظیفه خود دانستم که با این ملت بزرگ ابراز همدردی نمایم.