علیرضا زاکانی گفت: مردم ایران اکنون منتظر محقق شدن وعده رییس جمهور مبنی بر پاسخ قاطع به امریکا در اقدام و عمل هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی مرور نیوز، افزود: رییس جمهوری نخست قاطعانه پاسخ آمریکا را بدهد و سپس تمام تمرکز خود را بر رفع مشکلات اقتصادی خصوصا بیکاری از مسیر تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی معطوف سازد.

رییس کمیسیون ویژه برجام با اشاره به اظهارات دیروز رییس جمهوری در صحن علنی مجلس گفت: دیروز آقای روحانی در مجلس گفتند که مصوبه اخیر کنگره آمریکا و امضای احتمالی اوباما پای آن ناقض برجام و اجرای آن نیز نقض فاحش برجام است.

وی ادامه داد:‌ این اذعان صریح به بدعهدی مقامات آمریکا، گرچه دیرهنگام بود اما قابل ستایش و مورد حمایت ماست.

نماینده دوره نهم مجلس تصریح کرد: بیش از یک سال قبل در گزارش کمیسیون برجام آمده بود: «برجام در برخی مواد کلیدی مبتنی بر عدم اعتماد به آمریکا بنا نهاده نشده است. متن برجام اساسا بر این مبنا بنا شده که آمریکا اراده‌ای برای اقدام خصمانه علیه ایران نخواهد داشت یا گویا اقدام به این امور هزینه سیاسی برای دولت آمریکا در پی داشته و او را منع می کند درحالی‌که اساسا آمریکا در سوابق تصمیمات یک‌جانبه خود در جهان نشان داده است که براساس منافعش عمل خواهد کرد.»

زاکانی خاطرنشان کرد: لذا معتقدم رسیدن به نتیجه مبارک امروز می توانست با هزینه های بسیار کمتری برای ملت ایران محقق شود که متاسفانه اعتماد اولیه به دشمن و تعجیل در رسیدن به توافق مانع از آن شد.