وزیر دفاع گفت: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را توام با شر و جنایت و خیانت و مسائل مختلف امنیتی پیش بینی می‌کنیم، به همین دلیل تاکید کردیم اگر پای آنها به منطقه باز شود بلاتردید منطقه با این تبعات مواجه خواهد شد

به گزارش مرور نیوز، امیر حاتمی وزیر دفاع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز یک گزارشی از وضعیت دفاعی کشور و صنایع دفاعی در دولت تقدیم شد و در این گزارش پیشرفت‌های صنایع دفاعی در حوزه‌های مختلف مورد اشاره قرار گرفت.

امیر حاتمی گفت: همچنین فردا با حضور رئیس‌جمهور سه افتتاح در حوزه صنایع دفاعی خواهیم داشت و همینطور یک نمایشگاه و یک افتتاح خط تولید. خط تولید موتور هواپیمای کوثر با نام «موتور اوج» افتتاح خواهد شد. تولید این موتور مسیر خودش را طی کرده و نمونه‌ها تولید شده و مورد آزمایش قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: یک موتور توربوفن نیز رونمایی خواهد شد. این موتور نسل چهار است و برای اولین بار است که در کشور ساخته شده است و امروز روی پهبادهای پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امیر حاتمی تاکید کرد: یک نمایشگاه پهبادی هم داریم که نمونه‌های مختلف پهبادی کشور که امروز تسلیح و تجهیز شده‌اند و در مأموریت‌های مختلف نیروهای مسلح ایفای مأموریت می‌کنند به مردم معرفی خواهند شد.

وزیر دفاع گفت: دو محصول موشکی هم رونمایی خواهد شد که فردا توضیحات در خصوص این محصولات ارائه خواهد شد.

امیر حاتمی در ادامه با اشاره به توافق امارات و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: اسرائیل یک رژیم غاصب است و حق مردم فلسطین را غصب کرده و یک رژیم جنایتکار است و ردپای جنایات این رژیم در ایران نیز دیده می‌شود.

وی افزود: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را توام با شر و جنایت و خیانت و مسائل مختلف امنیتی پیش بینی می‌کنیم، به همین دلیل تاکید کردیم اگر پای آنها به منطقه باز شود بلاتردید منطقه با این تبعات مواجه خواهد شد و مسئولیت این موضوع برعهده کسانی است که پای این رژیم جنایتکار را به منطقه باز می‌کنند.