کارشناس مسائل خاورمیانه تنها راه پایان یافتن جنگ یمن را مذاکره دانست و گفت: پشتوانه عربستان در گفتگوهای صلح سکوت جامعه جهانی در برابر اقدامات این کشور است.

محمد اخباری، کارشناس مسائل خاورمیانه، در مورد کارت های برنده انصار الله و عربستان در مذاکرات صلح یمن به خبرنگار سیاسی مرور نیوز گفت: انصارالله با پشتوانه حضور مردم در صحنه تلاش دارد در گفتگوها به اهدافش برسد. مردم این کشور در قالب کمیته های مردمی به توانمندی انصارالله در مدیریت جنگ اعتماد دارند زیرا می بینند که با کمترین تسلیحات و بدون کمک از خارج توانسته در برابر امپراتوری نظامی عربستان بایستد.

وی ادامه داد: انصارالله خواهان سهمی از قدرت در دولت جدید یمن است. دولتی که به زعم این گروه باید براساس وفاق ملی تشکیل شود.

اخباری کارت برنده عربستان را نیز سکوت جامعه بین المللی دانست و افزود: اینکه بان کی مون به راحتی نام عربستان را از لیست سیاه ناقضان حقوق کودک خارج کرد و یا در طول بیش از یکسال جنگ در یمن جامعه بین المللی سکوت کرده است، مهمترین پشتیبانی ریاض محسوب می شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: پایان جنگ در یمن تنها از طریق مصاحه و مذاکره صورت می گیرد. زیرا عربستان هم اکنون در حال از دست دادن ژئوپلتیک خاورمیانه است و برای جلوگیری از ایجاد هزینه بیشتر دست به معامله خواهد زد.