عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تأکید دولت در بودجه ۹۶ کل کشور بر واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی، گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند بسیاری از این پروژه‌ها را تمام و به بهره‌برداری برساند.

به گزارش مرور نیوز، حسین هاشمی تختی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات لایحه بودجه 96 کل کشور، بیان کرد: در این لایحه مشارکت و واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام یکی از راهبردهای اصلی دولت در سال‌های آینده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بودجه دولت کفاف تکمیل پروژه‌های عمرانی را نمی‌دهد، افزود: با استفاده از توان‌بخش خصوصی دولت می‌تواند تمرکز خود را بر روی سایر بخش‌ها گذاشته و حتی شرایط بیشتری را برای اشتغال فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه راهکار کاهش کسری بودجه دولت استفاده از توان‌بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی است، تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس بارها در خصوص ضرورت واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی تأکید داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه مجلس از واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی حمایت می‌کند، تأکید کرد: واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی چابک سازی دولت را در پی دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی در کشور، افزود: بخش خصوصی از حیث اینکه در منافع و ضرر دخیل است؛ به طور حتم دقت بیشتری در انجام کارها به خرج خواهد داد.

هاشمی تختی ادامه داد: تسهیل شرایط حضور بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام می‌تواند از فرسوده‌شدن این طرح‌ها به علت طولانی شدن زمان تکمیل آن‌ها جلوگیری کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شناسایی طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و در اولویت قرار دادن آن‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی ضروری است.