معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ارزش‌های دفاع مقدس را باید به نسل جوان منتقل کنیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ارتش، امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس ابعاد ایستادگی، مقاومت، پایداری، اخلاص، ایثارگری و از خود گذشتگی ملت قهرمان ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: ملت ایران در جنگ تحمیلی مقابل زورگویی مستکبران و در رأس آنها استکبار جهانی و همه مهره‌های سرسپرده آنها از جمله صدام کافر ایستادند و از اسلام، قرآن و ایران اسلامی دفاع کردند.

امیر جهانشایی هشت سال دفاع مقدس را برش تاریخ ملت ایران دانست و تصریح کرد: ملتی که با تکیه بر باورهای دینی و ملی خود و الگوگیری از نهضت سیدالشهدا (ع) و اسوه‌های زمان خودشان، با ایمان، اخلاص، ایثارگری، از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی در برابر همه مستکبرین ایستادند.

معاون هماهنگ کننده نزاجا اظهار داشت: شهدای ما با غلتیدن در خون خود و با الگوبرداری از نهضت امام حسین(ع) در تاریخ انقلاب اسلامی یک برگ زرین اضافه کردند.

امیر سرتیپ جهانشایی با تاکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس، دفاع از مجد و عظمت اسلام و قرآن بود، گفت: این دورانِ دفاع از مرزهای اعتقادی و ملی بود، الان در آستانه چهلمین سال دفاع مقدس طی گذشت چهل سال از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در این مدت دفاع کردیم.

وی اظهار داشت: درسی که به صدام، رژیم بعث عراق و استکبار جهانی درهشت سال دفاع مقدس دادیم، عبرتی برای زورگویان شد.

امیر سرتیپ جهانشایی تاکید کرد: در تاریخ جهان بی‌سابقه است که بلوک شرق به سرکردگی شوروی و بلوک غرب به سرکردگی آمریکای جنایت‌کار با پشتیبانی از یک کشور [عراق] علیه یک کشور [ایران] حمله کردند.

معاون هماهنگ کننده نزاجا اضافه کرد: به لطف خدا و رهنمودهای امام راحل و وحدت و پشتیبانی مردم و وحدت نیروهای مسلح با از خودگذشتگی تمام و با اخلاص و ایثارگری تمام مقابل ارتشِ تا بُن دندان مسلح رژیم بعثی ایستادند و از کشور دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه انتقال این ارزش‌ها را به نسل جوان داریم، افزود: این موضوع دینی بر گردن ماست، جوانان ما باید بدانند و ببینند و بفهمند بزرگان و پدران‌شان در این دوران چکار کردند.

سرتیپ جهانشایی با ذکر نام برخی شهدا به عنوان نمونه‌هایی از اسوه‌های دوران دفاع مقدس و الگوهایی مهم برای نسل جوان، گفت: اگر امروز شهید [عبدالحمید]انشایی را مثال می‌زنند، باید بدانیم یک سرباز ارتش در آن شرایط سخت می‌گوید« از قول من و به امام(ره) و مادرم بگویید شیاکوه لرزید ولی انشایی نلرزید.»

معاون هماهنگ کننده نزاجا در ادامه افزود: یا نمونه دیگری، سرباز یوسف حیدری موقعی که نارنجک می‌بندد و به زیر تانک دشمن می‌رود تا از ورود لشکر و ادوات زرهی دشمن جلوگیری کند، بسیار برای جوانان ما تأثیرگذار است تا بدانند نسل گذشته ما چطور و در چه شرایطی از کشور دفاع کردند.

وی اضافه کرد: ان‌شاءالله ما بتوانیم از طریق برنامه‌هایی که در این هفته داریم، تلاش کنیم ذره‌ای از ایثارر زمندگان را به نسل جوان منتقل کنیم، تا مردم و به ویژه نسل جوان با بازدیدها از نمایشگاه دایمی دفاع مقدس ببینند رزمندگان ما چکار کردند.

امیر جهانشاهی اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «فراموشی و تحریف دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود»، نمی‌گذاریم دفاع مقدس به تحریف کشیده شود و یا به فراموشی سپرده شود.

وی پیرو بیانات مقام معظم رهبری «فراموشی» و «تحریف» را دو تهدید برای دفاع مقدس دانست و گفت: باید از این تهدیدها جلوگیری کنیم.