عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور تنها با افزایش تعداد محیط بانان تحقق نمی یابد.

به گزارش مرور نیوز، احمدعلی کیخا با تاکید بر لزوم رفع خلاء های قانونی برای حمایت از محیط بانان در لایحه حمایت از محیط بانان، تصریح کرد: تامین ابزار و تجهیزات مورد نیاز این قشر باید در این لایحه دیده  شده و جامع نگری لازم  در جهت رفع مشکلات محیط بانان در لایحه مذکور مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس در ادامه همچنین از پیگیری آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط بان در دولت خبر داد.

کیخا با بیان اینکه طبق اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست لایحه حمایت از محیط بانان به زودی به مجلس ارائه می‌شود، گفت: امیدواریم این لایحه هرچه سریع‌تر از سوی دولت تعیین تکلیف شده و به مجلس ارائه شود زیرا محیط بانان از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و معیشتی زیادی رنج می برند که تصویب و اجرای این لایحه می تواند در بهبود وضعیت آنها تا حدود زیادی موثر باشد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، خواستار ارائه هر چه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس شد و ادامه داد: در جهت رفع مشکلات حقوقی و اجتماعی محیط بانان می طلبد این لایحه هر چه سریع تر به مجلس ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم از پیگیری آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط بانان در دولت از سوی کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: کمیسیون کشاورزی باید به صورت جدی  این لایحه را از سوی هیات دولت پیگیری کند.

وی گفت: در این باره باید مشارکت جوامع محلی و عشایر را همچون گذشته در بحث حفاظت از حیات وحش ومحیط زیست مطرح کرد زیرا حفاظت بهتر از حیات وحش کشور مستلزم همکاری جوامع محلی، روستاییان و عشایر است.