نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: وضعیت کنونی بورس نگران ‌کننده است. در همه کشورهای جهان از بورس حمایت می شود، شورای عالی بورس در ایران باید راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای حمایت از بورس اتخاذ کند.

به گزارش مرور نیوز، احمد محرم ‌زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به سپری شدن چهار ماه از یازدهمین دوره مجلس گفت: چه خدمات و اقداماتی برای رفاه و معیشت مردم در نظر گرفته‌ایم؟ البته می‌دانم تصمیماتی گرفته شده اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی عملیاتی خواهد شد. وضع مردم از حیث تورم و گرانی بسیار بد است. انتظار داریم اقدامات انقلابی توسط مجلس یازدهم هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان مظلوم با گرانی وحشتناک کود و بذر و عدم فروش محصولات مواجه هستند. آنها باید چگونه زندگی کنند و زنده بمانند؟

این عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: چرا قیمت آهن، میلگرد و فولاد را گران کردید. آهن که جزء کالاهای وارداتی نیست این ظلم بزرگی است که منجر به گرانی خودرو و مسکن می‌شود.

* حقوقی ‌ها وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند

محرم‌زاده در مورد وضعیت بازار بورس اظهار کرد: وضعیت کنونی بورس نگران ‌کننده است. در همه کشورهای جهان از بورس حمایت می شود، البته این حمایت‌ها از طریق بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌ گذاری اتفاق می‌افتد. شورای عالی بورس در ایران باید راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای حمایت از بورس اتخاذ کند. شرایط عرضه و تقاضا در بورس باید به تعادل برسد و این تعادل باید توسط بازارگردان‌ها اتفاق بیفتد نه حقوقی‌ها. حقوقی‌ها وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند. کارخانجات و شرکت‌ها به طور متوسط با افزایش ۱۰۰ درصدی فروش روبرو بودند و این بازار باید هرچه سریع‌تر به تعادل می‌رسید اما در حال حاضر رفتار حقوقی‌ها مانع تعادل در بازار بورس شده است.