معاون رییس‌ جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی درگذشت آیت ‌الله صانعی را تسلیت گفت.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر صالحی، معاون رییس‌ جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی درگذشت آیت ‌الله صانعی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

« اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا إلَیهِ راجِعونِ »

اِذا ماتَ ‌العالِمُ، ثُلِمَ فِی‌الاسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسدُّها شَیءٌ

با نهایت تألّم و تأسّف، خبر رحلت اندوهبار عالم انقلابی و فقیه صمدانی، حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ یوسف صانعی(رضوان‌الله تعالی علیه) را دریافت نمودم. 

ایشان یکی از دلبستگان و تلاشگران صدیق نهضت امام خمینی(قدس السره‌الشریف) و از شخصیت‌های صاحب‌نام نظام اسلامی بودند و خدمتگزاری به میهن عزیز اسلامی در جایگاه دادستانی کل کشور با حکم حضرت امام خمینی(ره)، عضویت در شورای محترم نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، بخشی از کارنامۀ آن عالم مجاهد در طول چهار دهۀ گذشته است. امّا آنچه نام این فقیه عالیقدر را در تاریخ مکتب رهایی‌بخش تشیّع ماندگار خواهد کرد، مجاهدتِ خالصانه و کاوشگرانۀ ایشان برای گشودن باب اجتهاد و کوشش عالمانه در راستای تحقّق اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی جهت نوآوری در فقه پویای شیعه و توجّه عمیق و دقیق به الزامات و مقتضیات زمان و مکان در اجتهاد است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر مقام معظّم رهبری(مدّظله‌العالی)، آیات عظام و حوزه‌های علمیّه، پیروان مکتب پیر جماران و مقلّدان و علاقه‌مندان به سیرۀ علمی آن فقیه نواندیش خاصّه اعضای بیت و خانوادۀ معزّز و مکرّم ایشان، از درگاه ایزد منّـان برای آن عالم ربّانی، علوّ درجات و همنشینی با اولیاء دین و ابرار و نیکان مسألت می‌نمایم.