فرمانده کل ارتش گفت: دوران تعهدات بین‌المللی یک فرصتی برای استکبار بود و برای جهانیان که آزموده شوند، این ابرقدرت‌های پوشالی نشان دادند که از تعهدات بین‌المللی به دنبال سوءاستفاده برای بلعیدن نیروهای مسلح کشورهای انقلابی هستند.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرلشکر عطاالله صالحی صبح سه شنبه(16 آذر) در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان هرمزگان در منطقه یکم نداجا در بندرعباس، با تبریک هفته نیروی دریایی، افزود: امروز نیروهای مسلح ما در خط مقدم دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلاب هستند و ارزش نیروهای مسلح ما به این است که عمق دفاعی‌اش عمق دفاعی مردمی و بسیجی است و همه مردم همدل و همراه این نیروهای مسلح هستند.

وی افزود: در عمده کشورها، نیروهای مسلح ابزاری برای دفاع از حکومت‌ها هستند و یا در نهایت در سطح آرمان‌های وطنی قرار دارند و  عموما یکبار مصرف عمل کرده و اگر بخواهند وابسته به توان خودشان باشند دوامی ندارند چون ملت پشت سر آنها نیست، دلیل اصلی طول کشیدن برخی جنگ‌ها بدلیل وابسته بودن به بیگانه است چرا که تکیه به بیگانه اگر به باور تبدیل شود بلایی ناشناخته است که پایان خوشی نیز برای آنان نخواهد داشت.

فرمانده کل ارتش با ابراز تأسف از وابستگی برخی نیروهای مسلح منطقه به بیگانه، خاطرنشان کرد: اگر باور به بیگانه به یک اعتقاد تبدیل شود یک بیماری است که حتی خود بیمار هم آن را درک نمی‌کند.

 صالحی خاطرنشان کرد: طعم شیرین   استقلال و روی پای خود ایستادن و از هیچ کس نهراسیدن را باید تمرین کنیم و در ذیل فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برداریم و ارتشی متکی به خدا باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران بواسطه حرکت بر مدار رهبری و اتکا به توان داخلی، اضافه کرد: تکیه به خدا بارها باعث شده که ما در مواجهه با دشمنان مقتدرانه عمل کنیم و هر گاه از عظمت یک حادثه یا رخداد در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گزارشی ارائه می‌کنیم، ایشان همواره به ضرورت اتکای به خداوند در همه امور در نیروهای مسلح تأکید دارند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح در خط مقدم دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و عمق راهبردی ارتش حمایت مردمی و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

صالحی تأکید کرد: دوران تعهدات بین‌المللی یک فرصتی برای استکبار بود و برای جهانیان که آزموده شوند، این ابرقدرت‌های پوشالی نشان دادند که از تعهدات بین‌المللی به دنبال سوءاستفاده برای بلعیدن نیروهای مسلح کشورهای انقلابی هستند.

وی ادامه داد: توان ارتش فقط مقایسه سلاح و ابزار نیست، اگر مقایسه ابزار به عنوان یک باور و عامل زور مطرح بود تا به الان ما را بلعیده بودند. تنها باور انقلابی و اسلامی و اعتقاد دینی و اتکای به تجریه و توجه به تولیدات بومی و ترک وابستگی است که می‌تواند از ما یک ارتشی مقتدر و پویا در مسیر آرمان‌ها انقلاب اسلامی بسازد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه باور به بیگانه که در دل برخی از سران و ارتش‌های منطقه بوجود آمده بلای بزرگی است که حتی خود آنها از درک آن عاجزند، بیان کرد: وابستگی بیماری است و به محض عدم حمایت دشمن، ارتشی که وابسته باشد از هم فرو می‌پاشد.

صالحی اذعان کرد: شکوفایی ملی موجب شده تا ما در هر کاری پیشتاز باشیم و آن را به طور بومی بسازیم و این همان چیزی است که دشمن را نگران می‌کند و نمی خواهد چنین باوری در منطقه به الگو تبدیل شود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و استمرار آن بوسیله مقام معظم رهبری در حال شکوفایی و اوج گرفتن است و این باور را در میان مستکبرین بوجود آورده که انقلاب اسلامی یک قدرت جهانی است که همه مستضعفین جهان به آن خواهند پیوست و این قدرت جهانی به وسیله مردم مستضعفی که زیر یوق قدرت‌ها بوده‌اند، اختیار را در نهایت در دست می‌گیرد.