در نشست وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی و رئیس مجلس بر ضرورت حمایت تخصصی و حرفه‌ای از بازار سرمایه تاکید شد.

به گزارش مرور نیوز، نشست مشترک وزیر امور اقتصاری ودارایی، رئیس سازمان بورس، معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد با روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس با هدف بررسی وضعیت بازار سرمایه صبح امروز (۲۴ شهریور) در تالار آیینه برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و داراریی برنامه دولت را برای تنظیم‌ بازار سرمایه، پیرو جلسه غیرعلنی دیروز (۲۳ شهریور) مجلس ارائه و از تغییر ساختار و تلاش ویژه به منظور تثبیت بازار سرمایه خبر داد.

در ادامه این نشست، حسن قالیباف رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جزئیاتی را از ساز وکار پیشنهادی بورس برای اجرای مصوبه روز پنجشنبه شورای عالی بورس تشریح کرد.

پس از آن محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با تاکید بر مدیریت و تنظیم حرفه‌ای بازار سرمایه تاکید کرد که مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود به منظور اجرای قوانین، با دقت پیگیر تولید، تقویت و تثبیت بازار سرمایه به عنوان منبع تامین مالی است.

وی یادآور شد: راهکارهای کارشناسی شده مانند افزایش حجم تعهدات بازارگردانی، خرید سهام خزانه، انتشار اوراق تبعی، تنظیم منطقی دامنه نوسان و حجم مبنا و از همه مهمتر آموزش و ترویج فرهنگ سازی به منظور افزایش دانش و تخصص سهامداران حقیقی باید در دستور کار قرار گیرد.

در پایان این نشست مقرر شد با هماهنگی انجام شده اجرای تصمیمات و اقدامات مطروحه به صورت مستمر از سوی نمایندگان مجلس پیگیری شود.