علی اکبر ولایتی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان حضرت امام (ره) به دستور ایشان و با احساس ضرورت نسبت به وجود این نهاد تشکیل شد.

به گزارش مرور نیوز، ولایتی با بیان این مطلب در گفت‌وگویی به مناسبت سی و دومین سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود:  بعد از حضرت امام (ره) جانشین شایسته ایشان، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بارها بر لزوم وجود و تقویت این شورا تاکید فرموده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خدمات و دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این شورا نقش بسیار مهمی در ساماندهی فرهنگی و علمی کشور داشته و دارد.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران گفت: هنگامی خدمات و دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشتر به چشم می خورد که به این موضوع توجه کنیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی در بسیاری از حوزه ها که خلاء و کمبود داشته‌ایم ورود پیدا کرده است.

وی در تشریح این موضوع افزود: عملا شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه این شورا، نقش هماهنگ کننده بین بخش‌های مختلف کشور را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی را دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: مصوبات مهم این شورا بنا به تصریح حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) لازم الاجرا هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مصوبات این شورا مشکلات فراوانی از کشور را بر طرف کرده است.

وی در تشریح فعالیت های کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: در اسفند 1384 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با رای شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و تاکنون با تشکیل بیش از 200 جلسه، در راستای معرفی و شناساندن مفاخر این تمدن تلاش کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: معرفی مفاخر و دستاوردهای تمدن اسلام و ایران در کتاب های درسی از دستاوردهای مهم این کمیته بوده که با همکاری وزارت آموزش و پرورش محقق شده است.

ولایتی ادامه داد: فعالیت دیگری که توسط این کمیته انجام شد تالیف کتاب تاریخ تمدن اسلام و ایران است که در چهار جلد رحلی و حدود 5000 صفحه منتشر شده است.

وی افزود: بعد از تالیف این کتاب در رسانه های کشور و به ویژه صدا و سیما منبع نقل تاریخ این کتاب است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برگزاری بزرگداشت دانشمندانی مانند ابن سینا، ابن هیثم رازی و... هم از سایر فعالیت های کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: تاسیس هفت دانشگاه طب سنتی و برنامه ریزی درسی برای بیش از 20 زیرشاخه این حوزه مهم از دستاوردها و خدمات دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید توسط نهادهای ذی ربط و به ویژه وزارت بهداشت با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی در پایان نیز افزود: با این اقدامات طب سنتی به عوان یک علم و با دستاوردهای قابل دفاع مطرح شده است.