فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دستاوردهای جدید از حیث هزینه ها نسبت به نمونه‌های خارجی ارز بری کمتری دارد و در فضای کامل تحریم این دستاوردها محقق شده است.

به گزارش مرور نیوز، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ۶ مهرماه در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در عرصه های الکترونیک، جنگال، رباتیک، موشکی و ضد زره در حال فعالیت هستیم. محوریت کار امروز ما حوزه رباتیک بود که بر حسب نیاز امروز نیروی زمینی طراحی و تولید شده است.

وی ادامه داد: ما در حوزه پزشکی و برای کمک به پرستاران فعال در مقابله با کرونا دستگاه کمک پرستار با نام مسیح را طراحی و ساخته ایم تا به کمک بخش پرستاری ما برود و مانع از هدر رفتن انرژی آنها شود. در بخش سیستم های مخابراتی مبحث پرش فرکانس در جنگ های دنیا یک مبحث اساسی است که حرف نخست را می زند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص موشک های جدید این نیرو نیز تصریح کرد: در بحث موشک های تاکتیکی و محمول، دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشیم. یکی از تکالیف ما ساخت خودروهای تانک بر است که بهترین انواع آن را معرفی کرده ایم. در جنگ زمینی به یک خودرو خزنده نیاز داریم تا در مناطق جنگلی، دره ها و شیارهای مختلف عبور کند که این خودرو نیز ساخته شده‌ است تا به تهدیدات مختلف پاسخگو باشیم.

وی افزود: دستاوردهای جدید از حیث هزینه ها نیز نسبت به نمونه‌های خارجی ارز بری کمتری دارد و در فضای کامل تحریم این دستاوردها محقق شده است.