جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به برگزاری چالش کرونا گفت: در چالش کرونا، حدود ۷ هزار ۳۰۰ ایده از سوی بسیجیان برای حل بحران جمع آوری شد.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمد حسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی در آئین رونمایی از گنجینه شهدای دانشجو با اشاره به نقش آفرینی دانشجو و پیوند حیات بخش آن با انقلاب گفت: این پیوند از سال ۱۳۳۲ با خیزش استقلال خواهی و کمک به نهضت امام خمینی شروع شد و در طول انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب یکی از قشر‌های بسیار تاثیرگذار در تحقق نظام اسلامی، دانشجو و دانشگاهیان بودند.

سردار سپهر با بیان اینکه دانشجویان بخش قابل توجهی از فرماندهان دفاع مقدس را تشکیل می‌دادند، افزود: لایه نخبگی و خواص در مدیریت و راهبری دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای داشته است. این یک افتخار بزرگ برای مسئولان حوزه دانشجویی و دانشگاه‌هاست. 

وی ادامه داد: در ۴۰ سالگی انقلاب شاهد حضور پررنگ و مفید دانشجویان و حضور در نقاط عطف انقلاب بوده ایم. شهدای دانشجو مایه مقبولیت بخشی به نظام و قوام حوزه‌های عرصه حیات اجتماعی در این مدت بوده اند.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: یکی از مواهب کار در دانشگاه‌ها، شکل گرفتن بسیج دانشجویی بود که با نگاه آرمانی امام خمینی (ره) رسالت بسیج دانشجویی مشخص شد.

وی تصریح کرد: تزکیه تربیت، تعلیم و مهارت جزو مولفه‌های تعالی بشر هستند و بسیج دانشجویی در این عرصه‌ها نقش مهمی دارند.

سردار سپهر گفت: بسیج دانشجویی در این رابطه نقش راهبردی برای تربیت و مهارت افزایی دانشجویان داشته است، در اقشار ۲۲ گانه بسیج، نقش استادان بسیج دانشجویی در تحقق انقلاب اسلامی، بسیار مهم است.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود: از وزیر علوم درخواست داریم برای ایجاد زمینه و بستر فعالیت‌های بسیج دانشجویی، حمایت‌ها را بیشتر کنند.

سردار سپهر درباره ۳ ماموریت بسیج دانشجویی گفت: شناخت صحیح چالش‌ها و ایجاد فضای انتقادی و امید بخشی، جزو ماموریت‌های اصلی بسیج دانشجویی است.

وی در خاتمه با اشاره به برگزاری چالش کرونا گفت: در چالش کرونا، حدود ۷ هزار ۳۰۰ ایده از سوی بسیجیان برای حل بحران جمع آوری شد.