نماینده مردم ارومیه در مجلس، گفت: چرا مشکل پدیده را حل نمی‌کنید، آپولو که به آسمان نمی‌فرستید؟ آیا زمانی که با حقوق‌های کلان این پروژه طراحی و اجرا می‌شد خواب بودید، چرا جلوی تبلیغات دروغین صداوسیما را نگرفتید؟

به گزارش مرور نیوز، نادر قاضی‌پور با طرح سوال از وزیر دادگستری در خصوص روند رسیدگی به پرونده پدیده شاندیز، گفت: وظیفه قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور در مسأله پدیده شاندیز چه بود که اجازه دادند ده‌ها هزار نفر به خاک سیاه بنشینند؟ چرا از ابتدا با این مسأله برخورد نکردند؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: دادگستری پروژه پدیده را تعطیل کرده است در حالی که باید از از رئیس قوه قضائیه اختیار می‌گرفت و به پرونده رسیدگی می‌کرد. آیا رسیدگی به این پروژه را نگه داشته‌اید تا نزدیک انتخابات مشکل را حل کنید؟ ملت حق دارند در جریان جزئیات رسیدگی و دادگاه پدیده قرار بگیرند. این پروژه چندصد هزار میلیارد تومان ارزش مالی دارد. فقط در یک نمونه هتل 80 طبقه پدیده شاندیز درآمد زیادی عاید دولت و شهرداری مشهد کرد.

وی افزود:‌برخی سرمایه‌گذاران عرب نیز حاضر به سرمایه‌گذاری در این پروژه هستند. این پروژه در صورتی که مشکلات آن رفع شود سالانه میلیاردها دلار برای کشور درآمد ایجاد خواهد کرد.

قاضی‌پور خطاب به وزیر دادگستری، یادآور شد: شما در مجلس نهم قول دادید مشکل پدیده را با جدیت حل کنید اما این مجلس تمام شد و من مجبور شدم مسأله را در مجلس دهم دنبال کنم. 136 هزار سهامدار این پروژه با تبلیغات دروغین صداوسیما متضرر شدند. طبق قانون از شما می‌خواهم با مسئولان استان خراسان هماهنگی کنید تا املاک و دارایی‌های این پروژه تعیین تکلیف شود. اختلافات بین دستگاه‌های دولتی را در این موضوع حل و حسابرسی‌ها را اعلام کنید. اتاق مبادلات و معاملات را جهت انتقال دارایی‌های پدیده در مشهد فعال کنید و بانک مرکزی و سازمان بورس را وارد کارزار کنید.

نماینده مردم ارومیه تعطیلی پدیده شاندیز را ناعادلانه دانست و افزود: می‌توانستید از حقوق مردم و سهامداران پدیده در حین ادامه یافتن پروژه دفاع کنید. آیا سزاوار نبود رئیس جمهور با استناد به اصول 127 و 133 قانون اساسی وظایف خود را به نماینده تام‌الاختیار محول کند تا این پروژه زودتر تعیین تکلیف شود؟ دل هزاران سهامدار و کارگر پدیده شاندیز با آغاز به کار مجدد این پروژه شاد می‌شود و درآمد چندصد هزار میلیارد تومانی عاید کشور می‌شود.

قاضی‌پور در عین حال یادآور شد: آقای کواکبیان از وزیر کشور در این‌باره سوال کرد و رحمانی فضلی قول داد طی مدت یک ماه مسأله را حل کند اما این اتفاق نیفتاده است.