دبیر کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به لزوم اجرای حکم اعدام برای روئسای باندهای قاچاق مواد مخدر گفت: اعدام قاچاقچیان خرده‌پا تاثیری در کاهش قاچاق مواد مخدر ندارد.

جلیل رحیمی جهان آبادی، دبیر کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مرور نیوز در مورد طرح حذف اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر گفت: طرحی که در کمیسیون مطرح شد و در صحن مجلس کلیاتش تصویب شد، اضافه کردن یک ماده واحده به قانون مبارزه با مواد مخدر بود و بحث حذف اعدام به صورت کلی به هیچ وجه مطرح نبود.

وی ادامه داد: بر اساس طرح مذکور اعدام تنها شامل قاچاقچیانی می‌شود که در اقدامی مسلحانه دست به این کار زده باشند، یا در قالب باند و سازمان یافته قاچاق کرده باشند و یا پس از گذراندن مدتی در زندان پس از آزادی مجددا به این کار مبادرت کرده‌اند. اما اشخاصی که در این دسته‌بندی‌های قرار نمی‌گیرند مجازاتشان حبس ابد و یا زندان با شرایط خاص خودش است.

نماینده مردم تربت جام در مجلس اصلاح قانون مبارزه با قاچاق مواد مخدر را اقدامی در راستای منافع جامعه دانست و افزود: مجلس در نظر دارد اعدام را متوجه افرادی کنند که سرمنشا قاچاق مواد مخدر و بدبختی مردم هستند. در حال حاضر حکم سی گرم شیشه اعدام است و همین قوانین آمار اعدامی را بالا برده و خانواده‌های زیادی را درگیر مشکلات کرده است. در حالی که سران باندها بعضا از دسترس خارج می‌شوند و تنها خانواده‌های مرزی و حاشیه‌نشین با حکم اعدام روبرو می‌شوند. ضمن آنکه اعدام این افراد  هیچ تاثیری در کاهش قاچاق مواد مخدر کشور ندارد.