نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران از کاهش قیمت سیمان در دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که به منظور بررسی نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری و همچنین قیمت فولاد و سیمان در محل هیئت رئیسه مجلس برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز آقای رزم‌حسینی به اتفاق مسئولان وزارت راه، کشور و همچنین شهرداری مهمان جلسه ما بودند و بر این اساس تصمیم گرفته شد که در راستای حمایت از حمل و نقل درون و برون شهری بالغ بر ۵ هزار اتوبوس برای حمل و نقل درون شهری و ۳ هزار اتوبوس برای حمل و نقل برون شهری در نظر گرفته شود.

وی افزود: ۱۰۰۰ اتوبوس تا پایان سال ۹۹ نوسازی خواهند شد که ۵۰۰ عدد آن توسط شهرداری تهران و ۵۰۰ عدد دیگر توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نوسازی خواهند شد تا بتوانیم از توان تولید داخلی استفاده کنیم.

* یک ‌هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد که باید توسط وزارت صمت بازآماد شوند

نیکزاد تأکید کرد: یک ‌هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد که باید توسط وزارت صمت بازآماد شوند و تعدادی هم نیازمند بازسازی تجهیزات و کپسول هستند که ان‌شاء‌الله ظرف ۲ هفته آینده این اتفاق انجام خواهد شد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به تصمیمات جلسه امروز درباره سیمان اظهار کرد: قرار بر این شد که هر پاکت سیمان به مبلغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و هر تن سیمان فله‌ای ۲۹۰ هزار تومان باشد.

نیکزاد گفت: در حوزه قیمت فولاد در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود و به مردم قول می‌دهیم که ظرف دو هفته آینده قیمت این محصول کاهش یابد.