عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دانشگاهیان و نخبگان خواستار حضور پررنگ‌تری در پست‌های مدیریتی استان گلستان هستند.

به گزارش مرور نیوز، قرجه طیار در نطق میان‌دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیوند زدن مطالبات بومی و محلی با مراجع مسئول باید حلقه‌های جدیدی از اندیشه‌ها و تصمیمات مدیریتی بر مبنای عدالت به اجرا درآید. باید سوءتفاهم‌های موجود در بخش‌های سیاسی و اجتماعی  توسط وزارت کشور و همچنین در تخصیص مناسب بودجه از بین برود.

وی با اشاره به مطالبه نخبگان استان گلستان از مدیران کشوری، گفت:  خواهان هم‌گرایی و مشارکت بیشتر در اداره امور کشور هستیم. دانشگاهیان و نخبگان خواستار حضور پررنگ‌تری در پست‌های مدیریتی استان گلستان هستند. در توزیع اعتبارات نیز به اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی نیز نیازمندیم. مناطق محروم استان از توسعه متوازن اعتبارات محروم هستند.

به گفته نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس، تصویب لایحه مناطق آزاد و تجاری اینچه‌برون تنها فرصت برای مردم منطقه جهت ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به هشدار به نمایندگان مجلس گفت: تصویب نشدن لایحه فوق در مجلس موجب کاهش ضریب امنیتی منطقه و افزایش مهاجرت به شهرها می شود. از نمایندگان می‌خواهم به این لایحه که به زودی در دستور مجلس قرار می‌گیرد اهتمام ورزند و اشتغال و امید را به مردم محروم استان گلستان تقدیم کنند.

طیار آب را اولین شرط باقی ماندن روستاییان در مناطق مرزی دانست و تصریح کرد: طرح آب‌رسانی به روستاهای استان بعد از سال‌ها هنوز بلاتکلیف است. شبکه فاضلاب که ۲۱ سال قبل کلید خود حداکثر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در توزیع برق نیز از امروز به وزیر نیرو هشدار می‌دهم اگر به مشکلات کمبود برق حوزه انتخابیه و روستاهای پیرامونی توجه نشود قطعا تا تابستان سال آینده با مشکلات جدی و غیرقابل مهاری روبرو خواهیم شد.

وی اجرای پروژه راه‌آهن گنبد - گرگان را خواسته مردم شرق استان گلستان دانست و خاطرنشان کرد: مردم اکیدا خواستار اجرایی شدن راه‌اهن گنبند گرگان هستند. از وزیر راه می‌خواهم نسبت به گنجاندن طرح‌های مهم استان به ویژه راه‌آهن گنبد - گرگان در بودجه ۹۶ اقدام کند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس از مدیران ورزشی کشور درخواست کرد تا با جذب سرمایه‌گذار قدرتمند زمینه حضور پرتعداد و قدرتمند تیم‌های ورزشی به ویژه تیم‌های مختلف والیبال در لیگ برتر کشور را به وجود آورند.