حزب اتحاد ملت طی بیانیه‌ای برجام را یک دستاورد ملی خواند که تبدیل آن به مسائل جناحی و رقابت‌های انتخاباتی زمینه‌ساز تفرقه و از دست رفتن وحدت ملی شده و موجبات سو استفاده قدرت‌های خارجی را فراهم می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، در این بیانیه آمده است: از نگاه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ایران، امور سیاست خارجی و موضوعات مبتلابه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جهان خارج، موضوعاتی در حیطه امنیت ملی و منافع ملی می‌باشد و نبایستی دست‌مایه بازی‌های گروهی و جناحی و به موضوعی برای رقابت‌های سیاسی و حزبی در داخل کشور تبدیل شود.

این بیانیه می‌افزاید: برجام یک دستاورد ملی است. همانند آنچه در جریان مناقشه هسته‌ای با غرب و ارجاع برنامه هسته ای ایران به شورای امنیت رخ داد و آثار و تبعات تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن را آحاد مردم ایران تحمل کردند. توفیق برجام نیز در حیطه منافع ملی قرارگرفته و عدم تحقق آن موجبات بازگشت ایران هراسی و امنیتی شدن مناسبات خارجی فراهم نموده، خسارت جبران‌ناپذیری را متوجه کشور و امر حیاتی توسعه ملی خواهد نمود. لذا تبدیل آن به مسائل جناحی و رقابت‌های انتخاباتی زمینه‌ساز تفرقه و از دست رفتن وحدت ملی شده و موجبات سو استفاده قدرت‌های خارجی را فراهم کرده و برخلاف مصالح ملی تلقی می‌گردد.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن حمایت از عملکرد دولت در سیاست خارجی و تأکید بر حفظ برجام و دستاوردهای بی-بدیل آن، خواستار آن است همه نهادهای حکومتی، نمایندگان محترم مجلس، رسانه‌های گروهی، شخصیت‌های مذهبی و سیاسی و علمی با درک شرایط کشور و منطقه در شرایط جدید و به‌دور از منافع گروهی و یا تمایلات شخصی در جهت برقراری وحدت و اجماع ملی در قبال رفع تهدیدات احتمالی کشور حرکت نمایند.