نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: فرهنگ سازی یکی از زیرساخت های اساسی برای فعالیت در بازار بورس است و همچنین شفاف سازی شرکت های حاضر در بورس هم اهمیت زیادی دارد.

به گزارش مرور نیوز، جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد در مجلس در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: در مقطع کوتاهی شاهد سرمایه گذاری زیاد مردم در بازار بورس بودیم و مردم از این جهت، سودهایی را به دست آوردند اما به دلیل اینکه زیرساخت های لازم در این حوزه وجود نداشت این بازار دچار آشفتگی شد.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی یکی از زیرساخت های اساسی برای فعالیت در بازار بورس است و همچنین شفاف سازی شرکت های حاضر در بورس هم اهمیت زیادی دارد چرا که برخی از این شرکت ها ورشکسته بودند و حتی وجود خارجی ندارند و این مسئله باعث مشکلاتی در بازار بورس شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر اقتصاد باید پاسخ دهد چرا پیش از این که زیرساخت های بازار سرمایه فراهم شود نقدینگی مردم را به سمت بازار بورس سوق داده و باید با مسببان این وضعیت برخورد جدی شود.

تصمیمات سازمان بورس باعث ریزش زیاد بازار سرمایه شد

در ادامه سید البرز حسینی در ادامه جلسه در مورد وضعیت بازار بورس اظهار داشت: قرار بر این بود که سرمایه های خرد مردم به سمت بازار سرمایه هدایت شود تا تلاطم دیگر بازارها از این طریق از بین برود اما با بی تدبیری دولت، مردم سرمایه خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: با توجه به عدم وجود زیرساخت های لازم، آزادسازی سهام عدالت هم نتیجه درخوری نداشت و این مسئله هم یکی از تصمیمات نابخردانه دولتمردان بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود آنکه هیئت مدیره جدید سازمان بورس به طور کامل در کار خود مسلط نشده بودند، تصمیمات نادرستی اتخاذ کردند که این مسئله باعث ریزش بسیار زیاد بازار سرمایه شد.

حسینی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهادات خوبی را برای بهبود بازار بورس ارائه کرده است اما باید هرچه سریعتر این پیشنهادات اجرایی شود چرا که بسیاری از مردم سرمایه های خود را در بازار بورس از دست داده اند.

در ادامه جلسه یعقوب رضازاده در مورد وضعیت بازار بورس اظهار داشت: اگر زیرساخت‌های بازار بورس فراهم باشد محل مناسبی برای سرمایه مردم است اما متأسفانه اهداف سازمان بورس پیرامون توسعه سرمایه گذاری برای مردم شفاف نبوده است.

وی افزود: متأسفانه شرکت هایی که سابقه ورشکستگی داشتند، سرمایه های خود را به صورت حبابی به مردم ارائه کردند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه صنایع تولیدی از جمله صنعت فولاد که باید در بازار بورس ارائه می شد، ارائه نشد و الان با وجود مشکلاتی که در بورس اتفاق افتاده است، به دنبال آن هستیم که بازار خودرو و فولاد را به بورس وارد کنیم در حالی که باید پیش از این، این اتفاق محقق می شد.