رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به اینکه از اول مهر اجرایی شد، پاره‌ای از موارد را با توجه به اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار حکم اصلاح شد، در حقوق آبان ماه جبران می‌ کنیم.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با دو خبر و یک توضیح، مطالبی را که مناسب می دانم برای ارائه به اصحاب رسانه عرض می‌کنم. خبر نخست این است که بعد از ماه‌ها تأخیر و تعویق در پرداخت کارانه کادر محترم درمان این فرصت برای سازمان برنامه و بودجه فراهم شد که ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، به صورت یک جا مطالبه کادر درمان و بهداشت تسویه شود. امیدوارم ظرف امروز و فردا این پول را به حساب عزیزان واریز کنند.

وی عنوان کرد: خبر دوم مربوط به مطالبات بازنشستگان سال ۱۳۹۸ است. مطالبات فرهنگیان پرداخته شد و برای سایر کارکنان ۳ هزار و ۴۵۹ میلیارد پاداش بازنشستگی طی این هفته پرداخت می‌شود که در خزانه مانده است.

نوبخت گفت: موضوعی در فضای مجازی مطرح شد. در فروردین امسال بخشی از فروش فرآورده‌های نفتی سال قبل به حساب خزانه واریز شد و حساب کرده بودیم این رقم را اسفند ماه بگیریم اما بنا به دلایلی سال ۹۹ واریز شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما نمی‌توانیم پول سال ۹۹ را برای سال ۹۸ هزینه کنیم و قرار شد این پول را برای طرح‌های سال ۹۹ اختصاص دهیم و موجودی این نقدینگی را امروز منتشر کنیم. برای طرح‌های گرمسیری آب‌های مرزی، خطوط ریلی و جاده سازی که کشور منتظر به اتمام رسیدن آنهاست و بودجه ما نمی‌رسد معطوف به این طرح‌های اساسی و زیربنایی است و این تلقی‌ها به جهت ناکافی بودن اطلاعات غیردقیق بود.

وی تصریح کرد: ما برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به اینکه از اول مهر اجرایی شد، پاره‌ای از موارد را با توجه به اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار حکم اصلاح شد، در حقوق آبان ماه جبران می‌ کنیم.

* انتظار ما از مجلس این است که وسط راه ما را تنها نگذارد

نوبخت در رابطه با اصلاح ساختار بودجه بیان کرد: باید از اخبار خوش مجلس در مورد عزم نمایندگان محترم در اجرای برنامه اصلاح ساختار تشکر کنم. دو سال است سازمان برنامه و بودجه در دولت ساختار را تهیه کرد. قرار بود این برنامه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب برسد و به تصویب نرسید. در شورای عالی اتفاق نظر در مورد برنامه پیشنهادی وجود نداشت و از تصویب این برنامه در مجلس استقبال می‌کنیم. انتظار ما از مجلس این است که وسط راه ما را تنها نگذارد. ان شاءالله مجلس محترم حذف نکند تا ما بتوانیم آن را انجام دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عمده منابع ما در اصلاح ساختار بودجه مربوط به قانون مالیات‌ها است که باید اصلاح شود. مجلس می‌تواند در فرایند تصویب لایحه ۱۴۰۰ آن را هم به تصویب برساند. موضوع دیگر مربوط به هزینه‌ها است که به جهت تعدد و کارهای موازی برخی دستگاه‌ها تکراری است. مجلس اگر بتواند میان دستگاه‌هایی که نام واحد دارند رافع این موضوع باشد دولت حتماً حمایت خواهد کرد. هر آنچه مجلس محترم رسماً به ما ابلاغ کند در یک جلسه پرسش و پاسخ با شما هرچه مجلس گفته باشد را عرض می‌کنیم. دیگر این گوی و این میدان و تصمیم مجلس.