پیتر مانور رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی عصر روز سه‌شنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرور نیوز، لاریجانی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به نگاه مثبت پارلمان ایران نسبت به فعالیت‌های بشر دوستانه سازمان صلیب سرخ جهانی گفت:‌ مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری برای ایجاد بسترهای قانونی برای همکاری با صلیب سرخ جهانی را در زمینه های فرهنگی و بشردوستانه و حمایت از کمک های انسانی به مناطق بحران زده دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لزوم مبارزه موثر با تروریسم گفت: اکنون تلاش‌های جامعه بین‌المللی در مبارزه با تروریسم متمرکز بر مبارزه نظامی و همکاری امنیتی است در حالیکه توجه به ریشه های فرهنگی تروریسم در کنار این همکاری ها نقش به سزایی در ریشه کردن تروریسم خواهد داشت.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری با مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ علاقه‌مند به توسعه همکاری های خود را مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش های نهاد قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: یافتن راه کارهای  قانونی برای ترویج ارزش‌های اسلامی بشر دوستانه از جمله اولویت‌های  صلیب سرخ است و در این راستا نقش مجلس شورای اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در ادامه این دیدار گفت:‌ در تحولات منطقه و بحران گروه‌های تروریستی، گروهی اسلام را به تروریسم گره می‌زنند و مبارزه با این دیدگاه از اهداف صلیب سرخ جهانی است.

وی افزود: صلیب سرخ جهانی نگران پایداری تاثیرات حقوق بشری جنگ و درگیری های منطقه است و برای حل این مشکل از همکاری با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

وی در پایان از رئیس مجلس شورای اسلامی برای همکاری سازنده مجلس شورای اسلامی در سال‌های اخیر با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهان تقدیر و تشکر کرد.