معاون وزیرخارجه درباره احتمال بازگشت رئیس جمهور جدید آمریکا به برجام و واکنش ایران گفت: هنوز برای صحبت در این زمینه زود است. چالش های بسیاری وجود دارد اما پیش از هر چیز باید منتظر ماند و سیاست های احتمالی جدید در آمریکا را ملاحظه کرد.

به گزارش مرور نیوز، سید عباس عراقچی معاون وزیرخارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اثرات نتایج انتخابات آمریکا بر کشورمان گفت: سیاست سلطه‌طلبانه و قلدرمآبانه آمریکا با تغییر رئیس جمهور در آن کشور تغییر نخواهد کرد ولی با تغییر افراد ممکن است شیوه ها و رویکردهای جدیدی بر سیاست آمریکا حاکم شود.

وی در گفت‌وگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران تاکید کرد: سیاست های اصولی ایران نیز که مبتنی بر مقابله با سلطه و مقاومت در برابر فشارهای غیرقانونی است مسلما تحت تاثیر انتخابات آمریکا قرار نخواهد گرفت اما طبیعی است که در صورت بروز شرایط جدید جمهوری اسلامی نیز شیوه ها و راه حل های مناسب و منطبق با آن شرایط را برای تامین منافع خود، و برای مقابله با هر گونه فشار یا تهدید احتمالی جدید، اتخاذ خواهد کرد.

وی در پاسخ به احتمال بازگشت رئیس جمهور جدید آمریکا به برجام و واکنش ایران اظهار داشت: هنوز برای صحبت در این زمینه زود است. چالش های بسیاری وجود دارد اما پیش از هر چیز باید منتظر ماند و سیاست های احتمالی جدید در آمریکا را ملاحظه کرد.