رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: لازم است مراجع و علما شرایط لازم را برای اداره امت اسلامی در دنیای امروز و آنچه که به عهده حوزه‌هاست در نظر بگیرند و خود را برای پاسخگویی آماده کنند.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز طی سخنانی در افتتاحیه اجلاسیه جامعه مدرسین اظهار کرد: رشد علمی حوزه‌های علمیه متوقف نشده و بنیه علمی آن روز به روز در حال ترقی است، گرچه بهتر از این نیز می‌تواند باشد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی نیازهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف باشند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بیان اینکه خواستار توجه بیشتر حوزه‌های علمیه به موضوع فقه حکومتی هستیم، گفت: امیدواریم حوزه‌ها رشد خود را داشته باشند و به رسالت خود عمل کنند.

یزدی زمان شناسی و شناخت مقتضیات و نیازهای زمان را از امور مهم برای حوزه‌های علمیه دانست و تاکید کرد: همچنان که انقلاب از حوزه شروع شد و حوزه و علما نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری نظام داشته‌اند، آیا هم اکنون از این ظرف زمانی جدا شده‌اند، یا همراه دنیای امروز، بصیرت لازم را دارند و به شرایط زمان و مکان توجه می‌کنند؟

وی مراجع، علما و طلاب را از ارکان مهم حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: امید ما به نسل جوان حوزه است که تلاش خود را می‌کند، اساتید حوزه هم به این مسئله توجه دارند اما کم نیستند شخصیت‌هایی که خدای ناکرده نه تنها به مسائل روز توجه ندارند بلکه چندان هم لازم نمی دانند که به مباحث روز اشاره کنند.

یزدی ادامه داد: متاسفانه برخی نه تنها اشاره‌ای به مسائل مهم نظام نمی کنند بلکه گاهی اوقات دیگران را هم از این کار منع می‌کنند، اما نسل جوان حوزه به این نکته توجه دارند و ان شاءالله این بصیرت را رشد خواهند داد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: لازم است مراجع، اساتید و علما ضمن تقویت بنیه حوزوی، شرایط لازم برای اداره امت اسلامی در دنیای امروز و آنچه که به عهده حوزه ها است را در نظر بگیرند و خود را برای پاسخگویی آماده کنند.

وی در پایان گفت: حوزه ها و مسوولان عالی رتبه حوزه لازم است ضمن توجه به تقویت بنیه علمی، در جهت بصیرت افزایی برای پاسخگویی مسائل مورد نیاز، حرکت کنند.