دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت باید توجه خود را به اقتصاد و فرهنگ معطوف کند و بیشتر در این دو بخش سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش مرور نیوز، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در اعلام مواضع هفتگی این حزب با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: انتخابات آمریکا و رویداد‌هایی که در آن رخ داد نشانه افول نظام لیبرال دموکراسی کاپیتالیستی است که در اروپا هم تاثیرات خود را در فرانسه و سایر کشور‌های اروپایی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این انتخابات دو رقیب از دو حزب آمریکا، به جای ارائه برنامه‌های خود، مفاسد و زشت کاری‌های یکدیگر را افشا کردند از قبیل دروغگو، سیاستمدار فاسد، جدا کننده کودکان بی‌گناه از پدر و مادر‌های مهاجرشان، ناتوان، خفت آور، رشوه گیر، خلافکار، مجرم و انواع تهمت‌ها و اهانت‌ها را به یکدیگر نسبت دادند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: هر دو به تقلب در انتخابات تاکید کردند، در حالی که می‌دانستند بالاخره یکی از این دو نامزد رای می‌آورد و چهار سال باید آمریکا را در داخل و صحنه‌های بین‌المللی اداره کند. ولی برای هر یک مقام و منافع خود و همراهان مطرح بود و منافع ملی آمریکا جایی نداشت.

بادامچیان اضافه کرد: این حاصل نظام مادی گرایی غربی، لیبرالیسم و سرمایه داری آمریکایی - اروپایی است که در آمریکا و فرانسه بیشترین نمود انحطاط و فروپاشی را نشان می‌دهد و مردم را به خیابان‌ها آورده است.

وی تصریح کرد: تظاهرات، درگیری و هرج و مرج نتیجه همین نظام به دور از معنویت است که در آمریکا آن طور سیاه پوستان را بی رحمانه می‌کشد و در فرانسه به پیامبر اسلام اهانت می‌کند و مردم را سرکوب می‌کند.

وی گفت: آشکار شدن ماهیت واقعی لیبرال سرمایه‌داری غرب و رسوایی سازمان‌های ساخته غربی‌ها برای مردم جهان در رویداد‌های گوناگون که حتی سازمان ملل عربستان کودکش متجاوز را به خاطر دریافت پول تبرئه می‌کند و نیز این مناظرات انتخاباتی آمریکایی‌ها، خط غرب گرایی و غرب زدگی را به پایان نزدیک کرده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: حالا پلیس و گارد ملی ارتش آمریکا در سرکوب مردم این کشور فعالند و مردم علیه آن‌ها شعار می‌دهند.

بادامچیان با اشاره به اینکه هنوز تعداد معدودی در ایران توهم دارند که بایدن رییس جمهور باشد به این‌ها گوشه چشمی خواهد داشت گفت: کسی که در آمریکا با مردم خودش این گونه رفتار می‌کند، با اینان که بدتر خواهد کرد؛ بچه‌ای که با مادرش جدال می‌کند با دایه و زن همسایه رفتار بدتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ممکن است رئیس جمهور آینده آمریکا در سیاست‌های نسبت به ایران و جهان تغییراتی بدهد، اما این در رابطه با منافع ایران نیست بلکه در راستای منافع آمریکا و حفظ احتمالی غرب زده‌ها در ایران است و شاید هم بحران همه جانبه آمریکا، دولت بعدی آن کشور را به تغییر بسیاری از سیاست‌های قبلی مجبور نماید. وی تصریح کرد: ایران اسلامی باید با رهبری هوشمند، اندیشمند، مدبر و مدیر خود مسیر منافع ارزشی و مصالح ملی خود را ترسیم و مدیریت نماید که ان شاالله خواهد کرد.

وی گفت: شاید هم جاهلیت مدرن در آمریکا شدت یابد که در این صورت ایران و همه آزادی‌خواهان جهان باید با تدبیر و عقلانیت، برای وحشی‌گری آمریکایی‌ها چاره اندیشی کنند تا انحطاط شدید مدنی، سیاسی و اخلاقی، نابودی محتوم را برای سلطه‌گران آمریکایی رقم بزند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از دولت و رئیس‌جمهور خواست که در این موقعیت بحرانی آمریکا و اروپا، سیاست‌های متناسب با این دوران را با استفاده از نظرات دلسوزان و در راستای عزت، حکمت و مصلحت تنظیم نماید.

بادامچیان با درخواست از دولت برای حل مشکلات و گرانی‌ها گفت: دولت با ملت همراهی کند تا در سه مقوله اقتصاد، فرهنگ و امنیت همه جانبه، همدلانه با هم کار کنند.

وی اظهار کرد: در امنیت نظامی و دفاعی بحمدالله اقتدار و توانایی نظامی دفاعی ایران آنچنان است که دشمن جرأت تجاوز نظامی ندارد.

بادامچیان تاکید کرد: دولت باید توجه خود را به اقتصاد و فرهنگ معطوف کند و بیشتر در این دو بخش سرمایه‌گذاری کند.

وی تصریح کرد: همانطور که در هماهنگی این مدت کوتاه بین بخش‌های مختلف دولت از جمله بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد و دارایی و نیز گمرک روی کاهش قیمت‌ها و قیمت ارز تاثیر خود را داشته است، این دلیل آشکاری بر این است که کلید حل مشکلات در خارج نیست و در داخل است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو درباره تحولات قره‌باغ اظهار داشت: راه حل در جنگ نیست بلکه در رعایت اصول بین‌المللی و حقوق ملت‌ها و کشورهاست.

وی ادامه داد:، ولی امر مسلمین به طور شفاف راه‌حل‌های درگیری در قره باغ را ارائه فرمودند؛ اول اینکه مناطق اشغال شده به صاحبان آن برگردانده شود و قره باغ به آذربایجان داده شود. دوم حقوق مردم ارمنی در این سرزمین‌ها رعایت شده و امنیت کامل برای همه برقرار گردد. سوم مرز‌های بین‌المللی از تجاوز و تعدی مصون بماند و چهارم دخالت دولت‌هایی که تروریست‌ها را به منطقه آورده قطع شود تا آرامش منطقه حفظ گردد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ایران خیرخواه همه کشور‌های منطقه است و اگر طرح ایران برای حل مسئله قره‌باغ پذیرفته شود، ان شاالله مشکلات حل می‌شود و بحران فرو می‌نشیند.