مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: فضای مجازی منجلابی متهفن برای جذب جوانان است و باید روحیه مذهبی را در جوانان تقویت کرد.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در نشست با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از دیدار جنابعالی و همراهان بسیار خرسندم، اظهار کرد: در خراسان جنوبی با توجه به وضع حوزه‌های علمیه کثرت نسبی جمعیت، معلوم می‌شود فعالیت خوبی دارید.

وی افزود: بدانید و آگاه باشید مهمترین کار در شرایط فعلی تقویت حوزه‌های علمیه است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه بنده وقتی ائمه جمعه به دیدار ما می‌آیند، گفته‌ام از امامت جمعه مهم‌تر تشکیل و تقویت حوزه علمیه است، اظهار داشت: تشکیل و تقویت حوزه‌های علمیه، محیط را بیمه می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مناطقی که حوزه‌های علمیه دارند وضع دینی مردم بهتر است، گفت: آنجایی که حوزه علمیه وجود ندارد وضعیت دینی مردم و بخصوص فعالیت گروه‌های فاسد و مفسد بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه بایستی حوزه‌های علمیه را تقویت کرد، بیان داشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی دارای مردم مذهبی و خوبی هستند، باید با برنامه‌هایی این وضع مذهبی مردم را نگه داشت.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در سطح مساجد، گفت: مساجد باید برای جوانان، کودکان و غیره برنامه جاذبه‌دار داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع جوانان مهمترین مسأله جامعه است، بیان کرد: جوانان در خطر زیادی هستند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه فضای مجازی منجلاب‌های بسیار متعفن و خطرناکی برای جوانان است، تصریح کرد: باید روحیه مذهبی را در جوانان تقویت کرد، تا مجذوب فضاهای مجازی نشوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر می‌خواهید از فضای مجازی استفاده کنید از نوع خوب آن باشد، گفت: در حال حاضر فضای مجازی خوب کم است.

وی افزود: در حال حاضر شرایط کشور به لحاظ اقتصادی سخت است و این چنین نخواهد بود و باید استقامت و صبر کرد تا اوضاع بهتر شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خطاب به آیت‌الله عبادی اظهار داشت: شما در سنگر ایستاده‌اید و در مرز خدمت می‌کنید، جزو مرزداران اسلام هستید و این ذخیره معاد است.

وی افزود: در این شرایط باید مقاومت و کار کرد؛ در هر زمان گاهی بحران‌ها و فشارهایی وجود دارد ولی باید با مقاومت بر آنها پیروز شد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: حضرتعالی(آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی) الحمدالله آگاه هستید، خراسان جنوبی شاخص‌های خاص خودش را دارد.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان پرجمعیتی نیست، ولی با این حال پیکره مردم از ایمان خوبی برخوردارند، بیان کرد: زمینه‌های مذهبی و ارزش‌ها بسیار قوی در این استان وجود دارد.

عبادی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی منطقه‌ای کویری است و حدود 18 سال است که با خشکسالی شدید مواجه است، گفت: متأسفانه کارخانه‌های استان حدود 60 درصد تعطیل شده‌اند و بیکاری مردم را ناراحت کرده است.

وی با اشاره به اینکه مردم گرایش خوبی به علم، دانش و علما دارند، بیان داشت: با اینکه جمعیت استان کم است، اما متقاضیان زیادی در زمینه علم و دانش دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف این دیدار بهره‌گیری از رهنمودهای حضرتعالی(آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی) بوده است.