نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس گزارش ترکان درباره مقصران سانحه ریلی قطار سمنان را ناقص و غیرمنصفانه خواند و گفت: نماینده معاون اول رئیس‌جمهور در اعلام علت سانحه ریلی سمنان عجله کرد.

 به گزارش مرور نیوز، سید حسن حسینی شاهرودی بعدازظهر امروز در بازدید از ایستگاه راه‌آهن شاهرود با اشاره به بررسی‌ها درباره وقوع سانحه ریلی سمنان اظهار داشت: نماینده دولت گرچه مأمور رسیدگی و بررسی علل این سانحه ریلی است؛ اما ازنظر حقوقی هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

وی اضافه کرد: حال سؤال اینجاست که چگونه سخنان وی باید فصل‌الخطاب باشد؛ درحالی‌که هنوز مراجع رسمی به‌صورت قطعی نتایج بررسی‌های خود را اعلام نکرده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید درباره وقوع این سانحه ریلی باعجله و بدون آگاهی قضاوت کرد گفت: درحالی‌که کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی باوجود تشکیل جلسات متعدد در این زمینه و شورای عالی بررسی سوانح راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و نیز قوه قضائیه در این زمینه به جمع‌بندی نهایی و قطعی نرسیده‌اند؛ چگونه همه تقصیرها را بر گردن چند نفر می‌اندازیم؟

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه برخی از قضاوت‌ها و اعلام آن درباره سانحه ریلی سمنان درست نبوده و منصفانه نیست گفت: همیشه در این‌گونه موارد به‌جای توجه ریشه‌ای به مشکلات موجود، عده‌ای افراد ضعیف قربانی می‌شوند و این مهم مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با انتقاد از برخی اظهارات درباره راه‌آهن شمال شرق 1 خاطرنشان کرد: چگونه است که تا پیش‌ازاین سانحه همواره صحبت از راه‌آهن شمال شرق 1 بود؛ اما امروز در صحبت‌ها راه‌آهن شاهرود مورد تکیه قرار می‌گیرد و راه‌آهن شمال شرق 1 را به‌عنوان راه‌آهن شاهرود خطاب می‌کنند؟

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌ها سیستم هدایت هوشمند قطارها (ATC) که اخیراً از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ اشکالاتی اساسی داشته است گفت: در بسیاری از موارد پیش‌آمده ‌که مسئول کنترل به‌صورت دستی اجازه تردد قطارها را می‌داد؛ چراکه این سیستم در بسیاری از موارد اشکال داشت.

حسینی شاهرودی با تأکید بر لزوم بررسی همه ابعاد این سانحه ناگوار ریلی گفت: این سانحه و سوانحی مشابه با آن به اعتبار راه‌آهن کشور خدشه وارد کرده است.