رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه های بسیج به مناسبت چهل و یکمین سال تشکیل بسیج، گفت: در هفته بسیج ۳۰ هزار جهیزیه، ۷۰۰ هزار بسته معیشتی، توزیع ماسک رایگان و توزیع لوازم تحریر رایگان را خواهیم داشت.

به گزارش مرور نیوز، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که امروز در ستاد فرماندهی این سازمان به مناسبت تشریح برنامه های هفته بسیج برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره سپهبد شهید سلیمانی، گفت: ۴۱ سال از تشکیل شجره طیبه بسیج می گذرد و تنها ایران این افتخار را دارد که چنین تشکیلات مردمی را دارد که در عرصه های مختلف به میدان می آید و تهدیدات را به فرصت تبدیل می کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، افزود: متاسفانه تعدادی از هموطنان به این ویروس گرفتار شده اند، بسیج با توجه به تجاربی که از گذشته و در مقابله با فلج اطفال داشت، با هماهنگی وزارت بهداشت به میدان آمد و در عرصه های مختلف مانند غربالگری، توزیع مواد غذایی و بهداشتی و تولید ماسک و تجهیزات پزشکی فعالیت کرد و توانست بیش از ۷۰ ملیون نفر را غربال گری کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: روزانه بیش از ۱۷  میلیون ماسک در کارگاه های تولیدی بسیج تولید می شود.  همچنین در ماه مبارک رمضان ۱۰ ملیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در میان مردم توزیع شد، در کنار آن ۱۴ هزار جهیزیه و ۱۳۲ هزار پوشاک و ۴۷ میلیارد تومان به افراد نیاز مند واگذار شد.

* برنامه های بسیج به مناسبت چهل و یکمین سال تشکیل بسیج

سردار سلیمانی با اشاره به برنامه های بسیج به مناسبت چهل و یکمین سال تشکیل بسیج، افزود: در هفته بسیج ۳۰ هزار جهیزیه، ۷۰۰ هزار بسته معیشتی، توزیع ماسک رایگان و توزیع لوازم تحریر رایگان را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: در قالب طرح شهید سلیمانی پایش سلامت مردم را در قالب محله محور انجام خواهیم داد تا بیماران و مبتلایان را شناسایی و به آنها خدمت ارائه دهیم، افراد در قالب این طرح پایش و بیماران در محل های مشخص قرنطینه و بهدارهای ما [بسیج]  به آنها خدمت ارائه می دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج همچنین در این طرح در ایجاد فاصله گذاری اجتماعی و کمک به سایر دستگاه ها حضور دارد و همراه با سایر بخش ها به مقابله با این ویروس می پردازد، امید داریم با دعای مردم شاهد کاهش مبتلایان باشیم.

سردار سلیمانی با اشاره به برنامه  سازمان بسیج برای در حوزه اشتغال گفت: ما ایجاد اشتغال در قالب تعاونی ها را بیش از یک سال است که آغاز کرده ایم و با وام های که از صندوق ها به مردم داده شده بیش از ۹ هزار شغل تا کنون ایجاد شده است.

وی افزود: ما رشد خوبی در گروه های جهادی داشته ایم که این تعداد به بیش از ۴۲ هزار گروه رسیده که در عرصه های مختلف فعالیت دارند و به ارائه خدمات به مردم عزیزمان می پردازند. در مجموع ۱هزار ۲۳۵ پروژه محرومیت زدایی پیش بینی کرده بودیم که بخشی از این پروژه ها در هفته بسیج افتتاح می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور بسیج در همه اقشار و تشکل ها، گفت: همه اقشار مختلف بسیج در کنار کار اصلی خود به همکاری با وزارت بهداشت و درمان می پردازند که تولید ماسک و تجهیزات پزشکی بخشی از این خدمات است، هدف ما کنترل بیماری کرونا  است که این طرح در قالب طرح شهید سلیمانی انجام می شود.

سردار سلیمانی درخصوص کمک بسیج به مهار گرانی ها،گفت: برای کمک به شبکه نظارتی سازمان حمایت در ابتدا ۲۵۰۰ همیار نظارت معرفی کردیم و بعد از آن نیز اعلام آمادگی کردیم که درخواست ۴۰۰۰ نفر همیار را دادند.

وی با بیان اینکه در موضوع کشف انبارهای احتکار شده هم بسیج فعال بوده است و توانسته بسیاری از این انبارها را کشف کند،اظهار داشت: قرار شد کمکی هم به وزارت جهاد کشاورزی بکنیم که در زمینه توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم بسیج اعلام آمادگی کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: بسیج نقش فعالی در کشف کالاهای احتکار شده دارد؛ بیش از ۲۵۰۰ گروه برای کمک به گشت های تعزیرات تشکیل شده است،  همچنین ما برای توزیع کالاهای اساسی مانند گوشت و مرغ اعلام آمادگی کرده ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج در قالب طرح گشت های رضویون در امنیت محله ها نقش آفرینی می کند.