سخنگوی جمعیت ایثارگران ضمن تشکر از قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد و تأکید بر پیگیری ریشه‌ای با این مشکل گفت: ورود قوه قضاییه به حقوق‌های نجومی این مسئله را حل می‌کند زیرا دولت در این باره کوتاهی کرده است.

به گزارش مرور نیوز، لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد اقتصادی از مسائل مهمی است که رهبر انقلاب و مردم نسبت به آن تاکید دارند، اظهار داشت: همه دلسوزان کشور می‌دانند که اگر با فساد برخورد جدی صورت گیرد کارآمدی انقلاب بیشتر خواهد شد. 

فروزنده با تاکید براینکه در بحث مبارزه با فساد باید کار به صورت ریشه‌ای و با رویکرد پیشگیرانه صورت گیرد، ادامه داد: قوه قضاییه از طریق سازمان بازرسی، مجلس از طریق دیوان محاسبات و دولت از طریق اصلاح قوانین باید در این زمینه اقدام جدی کند اما متاسفانه در این جهت غفلت می‌شود. 

سخنگوی جمعیت ایثارگران ادامه داد: چنانچه قوانین اصلاح شده بود. حقوق‌های نجومی و سوءاستفاده از قوانین به وجود نمی‌آمد و قوه قضاییه نیز بعضا با این موارد برخورد می‌کند اما باید توجه کرد که در برخورد با مفاسد بابک زنجانی نفر آخر نیست. 

وی یادآور شد: اگر در پرونده افرادی چون خداداد یا مه‌آفرید به صورت ریشه‌ای برخورد می‌شد ما شاهد تکرار این اتفاقات نبودیم. از این رو سه قوه باید ریشه‌های فساد اقتصادی را از بین ببرند. 

فروزنده ضمن تشکر از قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: مفسدان پشت پرده حملات و هجمه‌ها به قوه قضاییه هستند. از این رو قوه قضاییه باید شفاف‌سازی کند و هیچ شبهه‌ای نیز درباره آنها مطرح نباشد. 

سخنگوی جمعیت ایثارگران با تاکید براینکه دولت در زمینه حقوق‌های نجومی کوتاهی کرده و شکی در این نیست و به درستی هم اطلاع‌رسانی نمی‌ کند، گفت: دیوان محاسبات به موضوع حقوق‌های نجومی وارد شده اما باید حقوق‌های زیر 20 میلیون را هم مورد بررسی قرار دهد و تضمین کافی داده شود که این موارد تکرار نخواهد شد. 

وی در پایان افزود: بدون شک کسانی که حقوق‌های بالای 100 میلیون و 200 میلیون گرفته‌اند متخلف هستند و نباید اقدام آنها را توجیه کرد و قطعا ورود قوه قضاییه این مسئله را نیز حل خواهد کرد.