نماینده دائم ایران در سازمان ملل در دیدار با دبیرکل جدید این سازمان از وی برای سفر به تهران دعوت کرد و تمدید ISA را مغایر اهداف برجام خواند و از گوترس درخواست کرد که از همه طرف‌های برجام بخواهد تا به تعهداتشان پایبند بمانند.

به گزارش مرور نیوز، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز پنجشنبه با آنتونیو گوترس دبیرکل آینده سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

گوترس که از ابتدای سال 2017 میلادی کار خود را آغاز می‌کند در این دیدار با تقدیر از سیاست‌های حمایتی ایران در مورد پناهندگان که وی در دوران کار خود بعنوان کمیسر عالی پناهندگان با آن آشنایی عمیقی پیدا کرده است، گفت: ایران از نظر من از موقعیت ممتازی برخوردار است و کشوری است که با سابقه تمدنی و فرهنگی و تاریخی خود نقش برجسته‌ای در جامعه بین‌المللی و بویژه در منطقه خاورمیانه بر عهده دارد.

وی تاکید کرد که هدف اصلی وی بعنوان دبیرکل جدید این است که در حل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نقش مفید، بیطرفانه و مثبتی بر عهده گیرد و از رنج و آلام انسان‌ها که در سراسر جهان شاهد آن هستیم تا حد امکان بکاهد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل نیز در این دیدار ضمن تبریک به دبیرکل جدید اظهار داشت: مواضع بیطرفانه، صادقانه و انسانی دبیرکل قطعا موجب موفقیت وی در انجام وظایفش در قبال جامعه جهانی خواهد شد.

خوشرو افزود: ریشه بحران‌های منطقه‌ای را باید در گسترش خشونت و افراطی‌گری جستجو کرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در همکاری با سازمان ملل متحد در گسترش صلح و ثبات در منطقه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل برجام را نتیجه مذاکرات فشرده و طولانی با اعضای دائم شورای امنیت دانست که نه تنها همه طرف‌ها بلکه همه اعضای سازمان ملل را متعهد به اجرا و حفاظت از آن می‌داند و افزود: بر این اساس مصوبه اخیر کنگره آمریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) با تفاهمات بین‌المللی و تعهدات آمریکا و نیز اهداف برجام مغایرت دارد.

وی از دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست کرد که از همه طرف‌های برجام بخواهد تا به تعهدات خود پایبند بمانند.

در پایان نماینده دائم کشورمان از دبیرکل جدید سازمان ملل برای انجام یک دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.