رئیس مجلس تأکید کرد: ما در حال حاضر بررسی احکام بودجه را در دستور کار داریم که یکی از بندهای اصلی اصلاح ساختار بودجه است و به دنبال اصلاحات نهادی در ساختار بودجه‌ریزی هستی

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح «احکام کلی بودجه ۱۴۰۰»،گفت: بحث اصلاح ساختار بودجه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مباحثی است که در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، دستور رهبر معظم انقلاب را دارد و باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما باید به سمت درآمدهای پایدار و عدم وابستگی بودجه به نفت حرکت کنیم و اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهیم تا از کسری بودجه جلوگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه محورهای جدی دارد، گفت: برای مثال طرح نوسازی نظام مالیاتی که در حال حاضر کمیسیون اقتصادی مجلس آن را بررسی می‌کند و به دنبال مقابله با فرار مالیاتی و اعمال مالیات جدی در بخش سفته‌بازی، دلالی و سوداگری است، یکی از محورهای جدی اصلاح ساختار بودجه است.

قالیباف افزود: بحث مربوط به اصلاح نظام تأمین اجتماعی و ارتباط آن با نظام مالیاتی، اصلاح بودجه شرکت‌های دولتی و اصلاح نظام یارانه‌ها از دیگر محورهای اصلاح ساختار بودجه است. همچنین اصلاحات نهادی بودجه‌ریزی، یکی دیگر از محورها است.

وی تأکید کرد: ما در حال حاضر بررسی احکام بودجه را در دستور کار داریم که یکی از بندهای اصلی اصلاح ساختار بودجه است و به دنبال اصلاحات نهادی در ساختار بودجه‌ریزی هستیم.