فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: متخصصان بسیج به کسانی که در ایام کرونا فردی از خانواده خود را از دست دادند، مشاوره خواهند داد، امید دادن به مردم برای پیشرفت در منطقه و جهان امروز بسیار مهم است.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج در سپاه محمد رسول الله (ص) برگزار شد، گفت: بسیج همچون گذشته در تمامی صحنه ‌ها برای خدمت به مردم انقلاب اسلامی حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف محوری بسیج گفت: خدمت‌رسانی به عموم مردم به‌خصوص نیازمندان اعم از کسانی که مشکل معیشتی دارند و یا کسانی که از نظر بهداشتی و درمانی در این ایام با مشکل روبه‌رو هستند، از برنامه‌های بسیج است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه متخصصان بسیج به کسانی که در ایام کرونا فردی از خانواده خود را از دست دادند، مشاوره خواهند داد، افزود: امید دادن به مردم برای پیشرفت در منطقه و جهان امروز بسیار مهم است.

سردار یزدی اضافه کرد: هم‌افزایی و هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا تهران از دیگر برنامه‌های ما است؛ ۱۱۰ میز خدمت در هفته بسیج در مساجد محوری برپا خواهد شد که خدمات درمانی و مشاوره ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این هفته ۴۰ میز خدمت توسط بسیج ادارات در زمینه ارائه خدمت در حوزه صدور کارت ملی، شناسنامه، تلفن همراه و انشعابات برقرار خواهد بود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه در هفته بسیج پروژه‌های محرومیت‌زدایی افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: «پویش سلیمانی‌ها» در تمامی پایگاه‌های بسیج راه‌اندازی خواهد شد و در آن، هر پایگاه بسیج یک خدمت ارائه خواهد داد.

سردار یزدی با بیان اینکه از ماه مبارک رمضان تاکنون در سه مرحله بسته‌های معیشتی در سراسر تهران توزیع شده است، افزود: مرحله چهارم این طرح در هفته بسیج انجام خواهد شد؛ همچنین تجلیل از شهدای مدافع سلامت از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی و کشف انبار‌های احتکار اقلام بهداشتی و... از ماه مبارک رمضان تاکنون گفت: در این ایام ۸۰ هزار حلقه لاستیک، ۲۴۳ دستگاه تویوتا، ۲۵۵ هزار ماسک، هزار و ۷۷۰ فیلتر ماسک، هزار و ۶۰۰ عینک محافظ چشم، دو میلیون و ۳۰۰ هزار دستکش پزشکی، مقادیری الکل، ۸۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، محلول ضدعفونی دست، لباس گان و تب‌سنج کشف شد.

* دو میلیون بسته معیشتی در هفته بسیج توزیع خواهد شد

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ بیان کرد: تاکنون ۴۰ هزار ماسک و یک میلیون بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شده است و دو میلیون بسته معیشتی نیز در هفته بسیج توزیع خواهد شد.

سردار یزدی با بیان اینکه شش هزار پایگاه بسیج و اقشار در رزمایش کمک مومنانه حضور داشتند، افزود: بیش از دو هزار گروه جهادی در تهران در حال فعالیت هستند که هزار و ۷۰۰ گروه در محلات اقدام به کمک می‌کنند؛ ۵۰۰ گروه نیز جغرافیامحور هستند و در دیگر استان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری کمک‌های مومنانه برای مقاصد عمرانی، خدمت‌رسانی به سالمندان، ارائه آموزش‌های عمومی و تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی از اقدامات گروه‌های جهادی است.