نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز پنجشنبه با دبیر کل آینده سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرور نیوز، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با آنتونیو گوترس دبیر کل آینده سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

گوترس که  از ابتدای سال 2017 میلادی کار خود را  آغاز می کند، در این دیدار با تقدیر از سیاست  های حمایتی ایران در مورد پناهندگان که وی در دوران کار خود به عنوان کمیسر عالی پناهندگان با آن آشنایی عمیقی پیدا کرده است گفت که ایران از نظر وی از موقعیت ممتازی برخوردار و کشوری است که با سابقه تمدنی و فرهنگی و تاریخی خود نقش برجسته ای در جامعه بین المللی و بویژه در منطقه خاور میانه برعهده دارد.

وی تاکید کرد که هدف اصلی وی به عنوان دبیر کل جدید این است که در حل بحرانهای منطقه ای و بین المللی نقش مفید؛ بیطرفانه و مثبتی بر عهده گیرد و از رنج و آلام انسانها که در سراسر جهان شاهد آن هستیم تا حد امکان بکاهد.

نماینده دائم کشورمان نیز در این دیدار ضمن تبریک به دبیر کل جدید گفت که مواضع بیطرفانه، صادقانه و انسانی دبیر کل قطعا موجب موفقیت وی در انجام وظایفش در قبال جامعه جهانی   خواهد شد.

خوشرو با بیان اینکه ریشه بحران های منطقه ای را باید در گسترش خشونت و افراطی گری جستجو  کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در همکاری با سازمان ملل متحد درگسترش صلح و ثبات درمنطقه از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد.

نماینده دائم ایران همچنین برجام را نتیجه مذاکرات فشرده و طولانی با اعضای دایم شورای امنیت دانست که نه تنها همه طرفها بلکه همه اعضای سازمان ملل را متعهد به اجرا و حفاظت از آن می داند. براین اساس مصوبه اخیر کنگره آمریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) با تفاهمات بین المللی و تعهدات آمریکا و نیز اهداف برجام مغایرت دارد.

وی از دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست کرد که از همه طرف‌های برجام بخواهد تا به تعهدات خود پایبند بمانند.

در پایان نماینده دایم کشورمان از دبیرکل جدید سازمان ملل برای انجام یک دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران دعوت بعمل آورد.