سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن محکوم کردن برنامه جدید شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی از دولت‌ها، سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی ذیربط درخواست کرد تا به محکومیت لفظی و تهی از هرگونه اقدام عملی بسنده نکنند.

به گزارش مرور نیوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان لایحه جدید رژیم صهیونیستی مربوط به شهرک‌سازی در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

قاسمی با اشاره به ماهیت نامشروع رژیم صهیونیستی که مبتنی بر اشغال سرزمین‌های فلسطین می‌باشد، تأکید کرد: شهرک‌سازی این رژیم مغایر با اصول و قواعد مورد پذیرش جامعه بین‌المللی به‌ویژه "حقوق بین‌الملل بشر " و " حقوق بشردوستانه بین‌المللی" می باشد و آمران و عاملان این اعمال مرتکب نقض فاحش و عمده حقوق بین‌الملل شده و می‌بایست تحت تعقیب قرار گیرند.

قاسمی افزود: که شهرک‌سازی مانع جدی در تحقق حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین به‌شمار می‌آید و از آنجایی که این حق به عنوان یکی از قواعد عام الشمول بین‌المللی شناخته شده، همه دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی موظفند که از کلیه ابزار مقتضی به منظور وادار ساختن رژیم صهیونیستی به تبعیت از قواعد و اصول بین‌المللی استفاده نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از دولت‌ها، سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی ذیربط درخواست کرد تا به محکومیت لفظی و تهی از هرگونه اقدام عملی بسنده نکرده و با دخالت سریع و عملی جهت جلوگیری از استمرار فعالیت‌های ضد انسانی و غیرقانونی این رژیم، مانع شهرک‌سازی‌های جدید در فلسطین گردند.