رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چه معنایی دارد که برخی از دولتمردان مدام از آمریکا تمجید و به نیروهای منتقد داخلی حمله می‌کنند. این افراد می‌خواهند دعوایی درست کنند تا موضع غلط خود را بپوشانند اما بهتر است به جای این کارها بر امتیازگیری از طرف مقابل متمرکز شوند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: تذکر بنده به رئیس جمهور است و باید بگویم آقای روحانی هنوز تکلیف انتخابات آمریکا به طور قطعی معلوم نشده است که شما و اطرافیانتان با یک بی نظمی و آنارشیسم در حال پهن کردن فرش قرمز برای دشمن هستید.

وی بیان کرد: هر کسی به ویژه رئیس جمهور و کابینه‌اش به عنوان سیاسی‌ترین و امنیتی‌ترین کابینه بعد از انقلاب به خوبی می‌دانند که اگر از موضع ضعف و سستی در مقابل دشمن برخورد کنند، میدان امتیازگیری را از دست می‌دهند و پیشاپیش زمینه را برای امتیازگیری دشمن فراهم می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هیچکس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم‌ها نیست اما حرف ما این است که باید از موضع اقتدار و عزت ورود کنید تا حقوق مردم تضییع نشود و نباید از موضع عجز رفتار کنید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برجام بدبختی بود و ادامه آن بدبختی بیشتر را برای مردم فراهم می‌کند و به همین دلیل مسئولان باید از موضع اقتدار و عزت ورود کنند و از اصول، ارزش‌ها و حقوق ملت عقب نشینی نکنند و محکم بایستند.

وی بیان کرد: چه معنایی دارد که برخی از دولتمردان مدام از آمریکا تمجید و به نیروهای منتقد داخلی حمله می‌کنند. این افراد می‌خواهند دعوایی درست کنند تا موضع غلط خود را بپوشانند اما بهتر است به جای این کارها بر امتیازگیری از طرف مقابل متمرکز شوند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: دموکرات‌ها بیشتر از جمهوری خواهان تحریم ظالمانه علیه ایران اعمال کرده‌اند و بر این اساس امیدی به هیچیک از آنان نیست.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: ملت ایران بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری باید در این شرایط مقاوم باشند.