فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) ۴ در منطقه عمومی جنوب شرق کشور برگزار خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) ۴ از فردا به ‌مدت سه‌روز در منطقه عمومی جنوب شرق کشور در وسعت ۲۲۰ هزار کیلومتر مربع و با ‌شرکت یگان‌های مختلف نیروی زمینی و پشتیبانی نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

وی افزود: مهم ترین اهداف این ‌رزمایش، ارزیابی آمادگی نیروهای شرکت کننده با توجه به‌ نیاز عملیاتی روز بر مبنای دکترین جنگ ترکیبی در زمینه‌های تحرک و جابجایی سریع، ارتقای شایستگی رزمی و کارآمدی نیروها، تمرین عملی آموزش‌های تئوریک و به کارگیری همزمان کارکنان رده‌های مختلف فرماندهی با تمرکز بیشتر به‌ انتقال تجربه و به کارگیری فرماندهان جوان‌تر در کلیه‌ رده‌های فرماندهی و ستادی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین تصریح کرد: از دیگر اهداف این‌ رزمایش، کاهش زمان عکس‌العمل نیروها با توجه به‌تهدیدات پیش رو و استفاده از اشراف اطلاعاتی با مشارکت مردم بومی منطقه خواهد بود.

حیدری افزود: در این رزمایش بخشی از توان نیروهای زمینی در راستای استفاده از تجهیزات نوین ساخته شده و بهینه شده توسط صنایع دفاعی داخلی و سازمان جهاد خود کفایی نیروی زمینی مورد استفاده قرار می گیرد.