دبیر شورای عالی امنیت ملی د دیدار نمایندگان عضو فراکسیون توسعه شرق کشور گفت: ظرفیت های قابل توجه توسعه در شرق کشور در بخش های کشاورزی، دامپروری، شیلات، تجارت مرزی و ترانزیت کالا با برنامه ریزی صحیح می تواند به عنوان موتور محرکه شکوفایی اقتصادی در منطقه عمل کند.

به گزارش مرورنیوز، نمایندگان عضو فراکسیون توسعه شرق کشور پیش از ظهر امروز - دوشنبه - با علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کردند.

در این جلسه که بیش از 40 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان حضور داشتند آخرین وضعیت این استان ها در بخش های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی تشریح و موانع پیش رو در توسعه همه جانبه شرق کشور به همراه راهکارهای پیشنهادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این جلسه به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت در ضرورت محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته شرق کشور و اراده جدی دستگاه های مسئول برای تکمیل طرح های نیمه تمام در شرق کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت های قابل توجه توسعه در شرق کشور در بخش های کشاورزی، دامپروری، شیلات، تجارت مرزی و ترانزیت کالا با برنامه ریزی صحیح می تواند به عنوان موتور محرکه شکوفایی اقتصادی در منطقه عمل کند.

شمخانی با تاکید بر ضرورت مقابله با زمینه های ناامنی اقتصاد پایه و جلوگیری از شکل گیری احساس تبعیض در مناطق کمتر توسعه یافته کشور اظهار داشت: تعیین اولویت های توسعه متناسب با بسترهای رشد اقتصادی در مناطق مختلف کشور باید به عنوان نقطه کانونی همکاری دستگاه های مسئول مورد توجه قرار گیرد.

وی با یادآوری تلاش دشمنان خارجی برای ایجاد شکاف های اجتماعی، مذهبی و قومی در کشور بر ضرورت ارتقا نگاه ملی در تخصیص منابع و رفع معضلات اقتصادی و معیشتی تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: دولت و دستگاه های حاکمیتی هیچگاه با نگاه بخشی و منطقه ای به مشکلات کشور نپرداخته و اولویت های کارشناسی مبنای تصمیم گیری های ملی برای توسعه و رشد اقتصادی بوده است.

شمخانی از راهبرد اقتصاد مقاومتی به عنوان میثاق اقتصادی مورد قبول قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی در کشور یاد کرد و گفت: همکاری نزدیک تر دستگاه های مسئول استانی برای فعال سازی ظرفیت های بومی و منطقه ای در بخش های مختلف اقتصادی ضروری است.

وی همچنین اظهار داشت: در برخی از استان های کشور که به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند از رهگذر هماهنگی و همکاری های استانی اقدامات و تلاش های قابل تقدیری شکل گرفته که می تواند در سایر استان ها بعنوان الگوی اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورت توجه بیشتر مجموعه قوای کشور به اولویت های اصلی جامعه که رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: باید به جای طرح برخی موارد غیر ضروری و اختلاف برانگیز در جامعه که موجب فرسایش بی دلیل توان ملی می شود، همه تلاش دستگاه ها و اشخاص حقیقی و حقوقی صاحب تریبون و همچنین رسانه های گروهی بر فعال کردن فضای همکاری برای توسعه اقتصادی و ارتقا سطح معیشت جامعه متمرکز شود.