دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: انبوهی از شاگردان شهید فخری زاده مسیر او را ادامه می‌دهند، باید تربیت انسان‌های فاضل و متخصص ادامه پیدا کند و البته از جان آن‌ها نیز به شدت مراقبت و حفاظت شود.

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز (چهارشنبه) در جلسه این شورا با اشاره به شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی توسط ایادی استکبار، گفت: این ضایعه تلخ و ناگوار را به حضرت صاحب الزمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده محترم شهید تسلیت عرض میکنیم؛ اگرچه از این مصیبت عزا داریم، اما یقین داریم خون این دانشمند شهید موجب برکت و پیشرفت دو چندان کشور می‌شود.

وی افزود: دشمن نادان، فکر می‌کند با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان‌مان، مسیر پیشرفت علم در کشور متوقف می‌شود در حالی که باید بداند این مسیر در همه حوزه‌های آن در ایران، نظام‌مند شده و سال‌هاست توسط انبوهی از جوانان متعهد و متخصص در حال حرکت است و حذف و ترور افراد در این مسیر نه تنها خللی ایجاد نمی‌کند بلکه بر سرعت آن می‌افزاید.* 

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه انبوهی از شاگردان شهید فخری زاده مسیر او را ادامه می‌دهند، تاکید کرد: باید تربیت انسان‌های فاضل و متخصص ادامه پیدا کند و البته از جان آن‌ها نیز به شدت مراقبت و حفاظت شود.

آیت الله جنتی ضمن درخواست از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و دستگاه قضایی برای شناسایی و برخورد با عوامل و اوامر این ترور، از آنان خواست تا با شناسایی رخنه‌ها و زمینه‌های بروز این حادثه، از تکرار وقوع آن بطور جدی جلوگیری کنند.

وی در پایان به کسالت آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: هر دو نفر از شخصیت‌های بزرگ علمی، انقلابی و مردمی هستند که از خدای متعال برای آن‌ها طلب صبر و شفای عاجل دارم.