نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رفع ابهام صورت گرفته در خصوص طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاخلاف قانون اساسی و آئین نامه داخلی است.

به گزارش مرور نیوز، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با اخطار در خصوص رفع ابهام صورت گرفته نسبت به طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها و صیانت از ملت ایران، گفت: ابهام اعلام شده از سوی شورای نگهبان به صورت کلی مطرح شده است.

وی افزود: در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور داشتم، برای بررسی ابهام شورای نگهبان به صورت تلفنی با ۳ تن از حقوقدانان شورا صحبت شد؛ هر سه نفر معتقد بودند ایراد اول ناظر به تبدیل یک ماه به دو ماه مصوبه شورا است و باید انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: اما در ارتباط با آغاز زمان ضرب الاجل مجلس به کشورهای ۱+۴ که از زمان تصویب  قانون در صحن علنی مجلس گذاشته بودیم، هر سه نفر گفتند بهتر است اصلاح شوند یا گفتند ایراد شورای نگهبان فقط ناظر تبدیل مهلت زمانی یک ماهه به ۲ ماه است.

شریعتی گفت: موضوع یاد شده مبنی بر لازم الاجرا شدن در جلسه روز گذشته مجلس رأی نیاورد بنابراین بررسی آن خلاف قانون اساسی و آئین نامه داخلی است و فقط بند یک گزارش کمیسیون امنیت ملی قابل طرح بود.

وی اظهار داشت: نباید اختیار تعیین زمان لازم اجرا شدن یا زمان تصوب از مجلس شورای اسلامی سلب شود زیرا تخلف است.

علی نیک زاد نایب رییس مجلس نیز اخطار این نماینده مجلس را نپذیرفت.