عضو کمیسیون امنیت ملی ‌و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح ⁧‫نمایندگان‬⁩ ⁧‫مجلس شورای اسلامی‬⁩ ⁧‫اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها‬⁩ که تبدیل به قانون شد، با نیت کمک به مردم و دولت تصویب گردید.

به گزارش مرور نیوز، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی ‌و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

« طرح ⁧‫نمایندگان‬⁩ ⁧‫مجلس شورای اسلامی‬⁩ ⁧‫اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها‬⁩ که تبدیل به قانون شد، با نیت کمک به مردم و دولت تصویب گردید. این قانون می تواند فشار را بر طرف های برجام افزایش داده و دست دولت را در چانه زنی با آنها باز نماید.⁧‫ معیشت‬⁩ مردم در تنگناست، غربی ها باید به تعهداتشان عمل کنند. »

هفته گذشته نمایندگان کلیات و ۹ ماده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را تصویب کرده و با رفع ایراد شورای نگهبان، این قانون توسط رییس مجلس شورای اسلامی به رییس جمهوری جهت اجرا ابلاغ شد.

طبق ماده ۶ این قانون، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف از جمله کشورهای ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) توافق هسته ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، نظارتهای فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند (پروتکل الحاقی) را متوقف کند.