سخنگوی دولت گفت: خوشبختانه رعایت پروتکل‌ ها به بالای ۹۰ درصد رسیده و منحنی های موج سوم در مقابل مردم سر تعظیم فرود آوردند و شهرهای قرمز ما به ۱۲ شهر کاهش پیدا کردند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد کشته‌ها به زیر ۲۰۰ نفر برسد.

به گزارش مرور نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: مصرف آب، گاز و برق از این پس برای خانواده‌های دهک پایین رایگان شد، البته این طرح شامل ویلاها نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای گسترش زیرساختی برای حمل و نقل در کشورمان در این چند سال قابل توجه بوده و ظرفیت اسمی و نظر ما افزایش را نشان می‌دهد همچنین تا پایان دولت دوازدهم خودروهای کشور افزایش پیدا خواهد کرد. در ستاد ملی کرونا تصمیم گرفتیم ۵۰۰۰ اتوبوس برای حمل و نقل شهری تهیه شود، زیرا یکی از اهداف دولت بود ما تلاش داریم گسترش حمل و نقل عمومی را اجرایی کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به رشد اقتصادی کشور گفت: آنهایی که می‌گفتند اقتصاد ایران دچار فروپاشی اقتصادی می‌شود اما در ۳ ماه اخیر شاهد رشد اقتصادی کشور هستیم، جنگ اقتصادی و تحریم‌های ترامپ از دستیابی به میلیون‌ها دلار و در تهیه دارو با مشکلاتی روبرو بودیم و زندگی سختی بر مردم به وجود آمد اما مدیریت و نگهداشت موجب شد که نوعی اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی ‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، رشد اقتصادی کشور در سه ماه آینده بیش از سه ماه پیش خواهد بود و اینها یک علامت مبارک است برای اینکه درآمدها مثبت است و اشتغال نیز در پی مثبت شدن رشد اقتصادی قطعاً مثبت خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات هیئت دولت حمایت از اشتغال‌ها در حوزه فرهنگ و رسانه است که متقاضیان تا پایان دی‌ماه باید در سامانه ثبت نام کنند و تا پایان اسفند تسهیلات آنها پرداخت خواهد شد. بخش فرهنگ و رسانه آسیب‌های زیادی در این دوران دید و ما برای بیمه بیکاری آنها نیز برنامه‌هایی داریم.

سخنگوی دولت گفت: خوشبختانه رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد رسیده و منحنی های موج سوم در مقابل مردم سر تعظیم فرود آوردند و شهرهای قرمز ما به ۱۲ شهر کاهش پیدا کردند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد کشته‌ها به زیر ۲۰۰ نفر برسد؛ البته در فصل سرما و زمستان قرار داریم بنابراین رعایت پروتکل‌ها را توصیه می‌کنیم. توصیه دیگر ما در خصوص شب یلداست که برای رعایت حال سالمندان و پدر و مادرها از دورهمی ها بپرهیزند.

ربیعی گفت: دولت معتقد است که پویایی و تحرک در جامعه محقق نخواهد شد مگر اینکه همه افراد خانواده از حقوق شهروندی خودشان خبر داشته باشند.