دلنوشته فرمانده سپاه پاسداران در پیش کنگره سردار شهید سلیمانی ظهر امروز رونمایی شد.

به گزارش مرور نیوز، آثار تولیدی صوتی و تصویری با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیش کنگره سردار شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم شمال کشور در مصلی ساری رونمایی شد.

سردار حسین سلامی در رونمایی از آثار تولیدی ویژه در قالب دل نوشته‌ای نگاشت: «بسم الله الرحمن الرحیم. قاسم جان همواره در دل‌های ما هستی، دعا کن به تو بپیوندیم».

این پیش کنگره ویژه گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و ۷۲ شهید مدافع حرم شمال کشور در مصلی ساری برگزار شد.

سردار حسین سلامی صبح امروز در مراسم پیش‌کنگره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم شمال کشور در مصلی شهرستان ساری اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که امروز در این لحظه‌های سرشار از روحانیت و معنویت در این فضای مطهر و در این مجلس نورانی که به قدوم مبارک خانواده‌های شهدای عزیزمان مزین شده است و با حضور معنوی شهیدان بزرگ‌مان زینت یافته است، افتخار و شرف توفیق یافتم و به پابوس این خانواده‌های عزیز، شریف، نجیب و صبور نائل شدم.

فدا شدن رشیدترین جوانان برای عزت اسلام

وی تصریح کرد: درود خداوند بر مردمان این دیار سرسبز سه استان شمالی کشور با مردمان مومن، وفادار و فداکار، کسانی که سخاوتمندانه رشیدترین جوانان خود را برای دفاع از دین خدا، عزت مومنان، مسلمان، اعتبار و منزلت همه مسلمان به ویژه ملت عزیزمان، زره جهاد پوشاندند، آنها را بدرقه کرده، تعدادی از آنها شهید شده، بعضی از پیکرهای مطهر بازگشت و بعضی هنوز در انتظار بازگشت هستند، درود و تهنیت الهی بر این مردان عزیز باد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: «شهادت سِرِ ناشناخته در دستگاه الهی و یک اعجاز است توصیف شهیدان و شهادت در وسعت وجودی امثال منِ حقیر نمی‌گنجد، بنده اعتقاد دارم تا انسان شهید نمی‌شود؛ تحولات درونی، آن معراج معنوی و پرواز روحانی شهیدان را درک نمی‌کند.

سردار سلامی ادامه داد: بی‌شک در لحظه شهادت یک سو نگاه شهیدان ما متمایل به جاذبه‌های معنوی، منزلت‌های روحانی که شهادت به انسان‌ها می‌بخشد؛ است. قرب معنوی به خدای متعال اجر شهادت است، هر عملی خیری عمل خیر بالاتری دارد، مگر زمانی که یک مرد در راه خدا به شهادت می‌رسد در این صورت خیر بالاتری نیست.

شهیدان دست می‌دهند تا دست‌های ما باز شود

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: نگاه دیگر شهیدان ما زاویه دیگری دارد، همیشه عزت مسلمانان، اعتبار، منزلت و سعادت آنها از مسیر شهادت به دست آمده، شهیدان این هنر را دارند که واقعیت‌های پنهان در ذهن دشمن را بشناسند،این قدرت بصیرت و نفوذ نگاه در اعماق و ژرف‌های دشمن دارند؛ که بفهمند طراحی دشمنان برای مسلمان چیست؟ شهیدان می‌دانند که اگر دست دشمن را قطع نکنند، آنها از کیلومترها دورتر دست مسلمانان را می‌بندند، اما شهیدان دست‌شان را می‌دهند تا دست‌های ما باز شود، سرهای‌شان را به خدا هدیه می‌دهند تا این ملت و مسلمان عالم سربلند و سرافراز زندگی کنند.

سردار سلامی گفت: شهیدان می‌‎سوزند و قطعه قطعه می‌شوند تا امت در آرامش و آسایش باشند، تفنگی که دشمن از هزاران کیلومتر دورتر می‌آورد و سینه فرزندان ما را می‌شکافد،  اگر شهدا نباشند نقشه‌های شوم دشمنان در همه نقاط اسلامی تکرار می‌شود.                               

دشمن می‌گوید که موشک نداشته باشید

وی گفت: شهیدان به امید بازگشت پا در میدان نبرد می‌گذرد؛ به امید شکستن هوس‌های دشمن پا می‌گذارد، دشمن از استقلال و پیشرفت ما در هراس هستند، حتی برای ارتباطات ما نقشه راه ترسیم می‌کنند، دشمن می‌گوید که موشک نداشته باشید که ما بدون اینکه ترسی از موشک شما داشته باشیم بر شما حمله کنیم، می‌گویند شما دانشمند نداشته باشید و اگر دانشمندی تربیت شده است، ما آنها را می‌کشیم.

سردار سلامی با اعلام اینکه دشمن عقب‌ماندگی مسلمان را در سر می‌پرواند،گفت: علاقه ندارند که ما با هویت اسلام و فرهنگ اسلام زندگی کنیم، همه وجود ما را می‌خواهند آیا واقعا با این استدلال دشمن، می‌توان شهید نشد و ما به آنها اعلام می‌کنیم که شما غلط می‌کنید.

سینه‌های‌ستبر شهید سلیمانی‌ها اجازه نمی‌دهد این تیرهای بلا به مردم برخورد کند

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن با تعرض در خاک کشورهای اسلامی اعلام می‌کند که ما میزان پیشرفت شما را تعیین می‌کنیم، این آروز دشمنان اسلام به دلیل وجود شهدای شما محقق نمی‌شود، جوانان سرزمین‌های اسلامی این خواب‌های شیطانی دشمنان را باطل می‌کنند، سینه‌های‌ستبر شهید سلیمانی‌ها اجازه نمی‌دهد این تیرهای بلا به مردم برخورد کند.

وی با اشاره به رشادت‌های سردار سلیمانی در طول خدمتش به نظام اسلامی، گفت: جهان اسلام با رشادت‌های شهدا حفظ می‌شود و اگر ما امروز هستیم به واسطه شهدا است، شهادت فرزندان این کشور معادله عزت، امنیت، پیشرفت ما هست.

آرزوی تسلط بر کشورهای اسلامی را تا گورستان با خود ببرید

سردار سلامی خاطر نشان کرد: دشمن ما را رها نمی‌کند ما به آنها اعلام می‌کنیم که آرزوی تسلط بر کشورهای اسلامی را تا گورستان با خود ببرید، به مردم ما کاری نداشته باشید، ما تمام لوازم شکست دشمنان اسلام را در اختیار داریم.

وی ادامه داد: قدرت‌ها منحصر به فرد است، ما رهبر متدین، دشمن‌شناس، حکیم، مدیر، مدبر، ژرف‌اندیش، نافذ برقلب‌ها داریم، چنین رهبری داریم که هیچ جای عالم ندارد،  رهبری در این نبرد شجاعانه همانند امام راحل عظیم‌شان و ضمیری روشن و قلبی امیدوار به آینده؛ این امت را هدایت می‌کند.

دشمن آنقدر که عرض اندام می‌کند قوی نیست

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌دانند که دشمن آنقدر که عرض اندام می‌کند قوی نیست، ما دشمن را می‌شناسیم و بیش از اندازه خودش را بزرگ می‌کند.

سردار سلامی با اشاره به مکتب شهادتی که در اسلام ترسیم شده است، افزود: مکتب اسلام شکست‌ناپذیر، عالی، بلندمرتبه است و این مسئله برای دشمنان دست‌نیافتنی است، با مدل عاشورا از دین، قرآن و وطن دفاع می‌کنیم ما فرزندان عاشورا هستیم، کجای عالم جز دین اسلام، دین چنین با عظمتی یافت می‌شود.

ما ملتی باشکوه و استوار داریم

وی ادامه داد: ما ملتی باشکوه و استوار داریم که در برابر فشار اقتصادی دشمن قد خم نمی‌کند، مردم دست‌های دشمن را در جنگ اقتصادی بسته‌اند، سیمای شکست دشمن در حوزه اقتصادی را می‌بینید و دیگر رقمی برای تهدید کردند ندارند اما ما شهیدانی داریم که همانندی ندارند.

همه چیز برقرار است ما راه را ادامه می‌دهیم

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: ما هرگز در برابر دشمن شکست نمی‌خوریم، امروز همه آرزوها و هدف‌های دشمن شکسته خورد است و فشار حداکثری ملت ایران را از ادامه راه پرافتخار منصرف نکرده است،ترور شهیدان عزیزی مانند فخری‌زاده این ملت از ادامه راه پیشرفت علمی باز نداشته است.

وی ادامه داد: همه چیز برقرار است ما راه را ادامه می‌دهیم، خسته نمی‌شویم و به پیروزی اطمینان داریم و تا پیروزی هم راه زیادی نمانده است و می‌دانیم ملت تا آخر این ماجرا ایستاده و نقشه شکوه خود را با استمرار ایستادگی کامل می‌کند.