یک روزنامه آلمانی در مطلبی به نقش مهم و تاثیرگذار سردار قاسم سلیمانی در اکثر جبهه های نبرد با تروریسم داعش در منطقه پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل" در مطلبی به توصیف دلاوری ها و محبوبیت بالای سردار سلیمانی در منطقه پرداخته و وی را «سایه» توصیف کرد.

هنگامی که قاسم سلیمانی، سردار سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در صحنه های نبرد در عراق یا سوریه ظاهر می شود عمدتا این نشان دهنده آن است که مرحله مهمی در جنگ در پیش رو است. در حال حاضر نیز نفوذ سلیمانی در میدان نبرد حلب خود را نشان می دهد.

این روزنامه آلمانی نوشت حملات نیروهای ارتش سوریه که در شرق حلب شورشیان را به عقب رانده است توسط  متحدان قاسم سلیمانی در منطقه رهبری می شود.

سلیمانی نیروهای نظامی را در حملات به داعش در تکریت رهبری کرده و در بهار سال جاری  نیز در عملیات بیرون راندن داعش از شهر فلوجه عراق دیده شده است. همچنین قاسم سلیمانی باید در عملیات آماده سازی ارتش عراق به شهر بزرگ موصل نیز باید حضور پیدا کرده باشد.

این سردار ایرانی در سپتامبر گذشته خارج از شهر حلب دیده شد. اگر حلب سوریه آزاد شود این یک نقطه عطف مهم در جنگ سوریه و پیروزی دیگری برای سایه (سردار سلیمانی) خواهد بود.