قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه رای مردم به عنوان حق الناس مسئله بسیار مهم در انتخابات وزارت کشور محسوب می شود، گفت: صیانت از این آرا باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، محمدحسین مقیمی در همایش معاونان سیاسی استانداری‌های سراسر کشور، تصریح کرد: وزارت کشور در سال 95 پنج محور کاری را برای خود تعیین کرده که نخستین محور مورد تاکید وزیر کشور مسئله تصاد مقاومتی است که سه حوزه سیاسی، اجتماعی و امنیتی را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: از این رو مسئولان وزارت کشور، فرمانداران و بخشداران نیز در این سه حوزه باید بر آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مقیمی امنیت را از دیگر محورهای مورد تأکید وزارت کشور اعلام و اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، مسئولان کشور باید در زمینه مسائل امنیتی و امنیت مناطق مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و وزارت کشور هم از فرمانداران و بخشداران درخواست دارد که در این زمینه دقت و اهتمام بیشتری به خرج دهند.

قائم‌مقام وزیر کشور درباره موضوع انتخابات ریاست ‌جمهوری سال آینده، خاطرنشان کرد: از الان خود و همه شرایط لازم را برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم در سال آینده آماده کنیم.

وی با خوب ارزیابی کردن تجربه وزارت کشور در انتخابات مجلس دهم گفت: ترکیب مجلس فعلی و ترکیب سیاسی آن گویای این است که وزارت کشور و فرمانداران و بخشداران در این زمینه به خوبی عمل کردند و در انتخابات گذشته برای نخستین بار انتخابات همه حوزه‌ها در مرحله اول مورد تأیید قرار گرفت و در مرحله دوم هم تأیید شد.

مقیمی، بی‌ طرفی در انتخابات را از مهمترین برنامه ‌های وزارت کشور عنوان کرد و گفت: این وزارت خانه باید تلاش کند ضمن بی‌ طرفی با عمل به قانون و قانونمند عمل کردن در انتخابات، مسیر را برای برگزاری انتخاباتی با شکوه فراهم کند.

قائم مقام وزیر کشور، تکریم ارباب و رجوع و مسائل اجتماعی استان‌ها را از دیگر محورهای مهم وزارت کشور برای سال 95 دانست و افزود: از فرمانداران و استانداران درخواست کردیم در زمینه تکریم ارباب رجوع اقدامات اساسی را صورت دهند، زیرا دولت در شرایط سختی توانست به موفقیت‌هایی دست یابد که حاصل تحمل مردم و صبوری آنها بود. وی ادامه داد: مردم به دولت اعتماد کردند و با امید به آینده دولت را در اجرای برنامه‌های خود همراهی کردند، لذا باید ارباب رجوع و مردم مورد تکریم قرار گیرند و از همه فرمانداران درخواست شد دفتری را برای این کار ایجاد کنند که رصد و ارزیابی این دفاتر در سفرهای استانی مسئولان وزارت کشور در دستور کار قرار خواهد داشت.